Compatibiliteit Asus Rampage II Extreme + ECC DDR3 RAM?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb de volgende setup recentelijk in elkaar gezet, welke echter niet wil booten:

Asus Rampage II Extreme
Intel i920
Radeon 4870x2
6x4GB KINGSTON VALUERAM 24GB (6X4GB) DDR3 1333 ECC REG CL9 DIMM

Ik krijg geen beeld, en hoor ook geen boot-geluiden. De digitale LCD monitor verspringt meteen na startup op 'locked'. Ik heb het vermoeden dat het moederboard niet compatibel is met ECC geheugen (stom dat ik dat vooraf niet heb gechecked) maar ik ben niet helemaal 100% zeker.

Thoughts?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, het heeft niets met ECC te maken. ECC is een extra chip voor iedere 8 die erop zitten, die gebruikt wordt voor foutcorrectie. Als je systeem dit niet ondersteund wordt de 9e chip gewoon genegeerd en werkt het zonder problemen.
Waarom het bij jou niet werkt is omdat je registered spul hebt gekocht. Registerd geheugen bevat nog een aantal extra chipjes die de aansturing van je geheugen regelen (dit doet de geheugencontroller dan niet meer direct) maar dat moet je geheugencontroller wel snappen. En dat doet die i7 920 dus niet. Daarom gaat het niet werken. Dus je zult ander geheugen erin moeten prikken (of een Xeon variant gebruiken die wel overweg kan met ECC regged geheugen, al durf ik niet te zeggen of dat ook 100% gaat werken met de X58 chip, of dat je daar weer een andere voor nodig hebt). Maar makkelijker is gewoon ander geheugen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thoughts?
Nog even los van het feit dat het doorgaans verstandig is om van tevoren te checken wat gesupport wordt voordat je tot aanschaf overgaat, is het op GoT sowieso de bedoeling dat je eerst zelf je vragen probeert op te lossen voordat je hier post, en als je een topic opent, je duidelijk aangeeft waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je toen vond (links!) en wat dan exact onduidelijk is.

Omdat je dat hier niet doet lijkt het sterk alsof je niet de vereiste eigen inzet geleverd hebt, dus gaat je topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.