exim e-mail password reset via putty?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:35
Hoe kan ik een wachtwoord van een e-mail adres opnieuw instellen?

Het betreft hier een linux server met exim mail. Via putty kan ik hier op de root inloggen, nu vraag ik me dus af hoe ik op die manier een e-mail wachtwoord kan wijzigen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Dat hangt helemaal af van welke auth backend je gebruikt voor Exim. Gewoon PAM, een MySQL database of ... als het gewoon een Unix user is: passwd

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:35
dit is gebasseerd op een cpanel installatie, waarbij cpanel niet meer werkt, dus zou het zo niet weten.

Vanuit google heb ik het vermoeden dat het via mysql werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door knoore op 07-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Even voor de duidelijkheid: is het een SMTP auth die je probeert aan te passen? (toegang vanaf je mailclient om mail te versturen) Want indien je in Exim een smarthost instelt kan je daarvoor ook login credentials geven voor de remote server; en dat is heel wat anders.
Dus gewoon een MySQL issue dus. Kijk even in welke database/tables dit staat en gewoon aanpassen toch?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.