Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wor je pc traag dankzij internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
Hallo mensen,

ik heb een vraagje:
mijn zus heeft een pc en een laptop.
haar pc heeft nooit aan het internet gehangen en haar laptop wel.
haar laptop is 1 jaar oud en word al trager.
haar pc niet niet aan het internet hangt is inmiddels al 6 jaar oud.
en ik heb het idee dat haar pc sneller is dan haar nieuwe laptop. Terwijl op die pc genoeg spelletjes op stan en zijn verwijderd.

zelfde geval met mijn schoonvader:
pc nooit aan het internet en laptop wel, pc is oud (8 jaar ofzo) die is nu een stuk sneller dan de nieuwe laptop die wel op internet zit. is dit dom toeval?

mijn zus heeft nu een nieuwe pc, doe ik er verstandig aan om die pc niet standaard op internet te laten weerken? deze nieuwe pc is wel win7 trouwens, de andere pc's en laptops waar ik het over had zijn xp's

Ralph

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 09:50
Gevalletje PEBKAC vind ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door Luqq op 07-02-2010 15:00 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Een verbinding met internet maakt je PC natuurlijk niet trager. Je PC is gewoon verbonden met een netwerk.
Kijk eens naar malware, dat komt nagenoeg altijd via Internet binnen en maakt je systeem zeker traag.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom een pc die op internet is aangesloten trager zou worden.
Dit kan enkel dmv virussen/spyware, en een overvloed aan cookies, maar zelfs dan ????
Maar dat had je zelf met een beetje nadenken ook wel kunnen weten, anders zag het eruit bij de meeste bedrijven lijkt me.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Het lijkt me aan een aantal dingen te kunnen liggen:

- De specificaties van je pc zijn, ondanks zijn ouderdom, net iets hoger: harde schijf is wat sneller, meer werkgeheugen, dat soort dingen.
- De laptop wordt meer gebruikt, juist ómdat hij aan het internet hangt (wat heb je nog aan een pc zonder internet?), waardoor hij vanzelf langzamer wordt doordat er meer programma's zijn geïnstalleerd, meer processen op de achtergrond draaien, meer programma's die bij het opstarten al mee willen draaien, etc.

Wat zijn de specificaties van de (oude) pc en de laptop? Geheugen, processor, harde schijf-grootte?

Een pc wordt altijd wat langzamer na langer gebruik. Het is sowieso aan te bevelen om Windows met alle drivers en veelgebruikte programma's te installeren, om er daarna en image (kopie) van te maken met een (al dan niet gratis) programma. Als je pc dan te traag wordt, zet je die image weer terug en is hij weer even snel als vroeger.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
TerraGuy schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:12:
Het lijkt me aan een aantal dingen te kunnen liggen:

- De specificaties van je pc zijn, ondanks zijn ouderdom, net iets hoger: harde schijf is wat sneller, meer werkgeheugen, dat soort dingen.
- De laptop wordt meer gebruikt, juist ómdat hij aan het internet hangt (wat heb je nog aan een pc zonder internet?), waardoor hij vanzelf langzamer wordt doordat er meer programma's zijn geïnstalleerd, meer processen op de achtergrond draaien, meer programma's die bij het opstarten al mee willen draaien, etc.

Wat zijn de specificaties van de (oude) pc en de laptop? Geheugen, processor, harde schijf-grootte?

Een pc wordt altijd wat langzamer na langer gebruik. Het is sowieso aan te bevelen om Windows met alle drivers en veelgebruikte programma's te installeren, om er daarna en image (kopie) van te maken met een (al dan niet gratis) programma. Als je pc dan te traag wordt, zet je die image weer terug en is hij weer even snel als vroeger.
die oude pc van mijn zus is 6 jaar oud, ik weet niet de exacte specs.
zeker een single core en de laptop is dual, laptop heeft 4 gb intern en pc 2.
alles aan de laptop is beter, meer en sneller dan de pc.

ik hou deze nieuwe pc zo schoon mogelijk

bedankt

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 23:35
de hoeveelheid geheugen bepaalt niet hoe snel het geheugen is, als computer A 2GB 800MHz ddr2 geheugen heeft, en computer B 4GB 400MHz ddr geheugen, weet ik wel welke sneller gaat zijn.
Zelfde geldt voor dual- en singlecore. Een dual core atom op 1.5 GHz is minder goed dan een single core AMD processor op 3.0 GHz.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:14
Als ik de TS goed interpreteer dan is dat oude systeem niet geupdated

En bij mijn eigen systemen weet ik, dat windows XP (met SP3) nu anderhalf tot twee keer zoveel geheugen vreten als in 2003, Komt waarschijnlijk ook door Office XP erbij maar dan nog...

En dan een "oud" systeem zonder internet , zonder firewall, zonder AV, Dat loopt vast veel sneller >:)

gewaarwordingshorizon

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Ik denk eerder dat op de PC minder programma's of lichtere programma's zijn geïnstalleerd. Doordat er ook geen antivirus, antispyware enzovoorts op staat scheelt dit, aangezien dat het niet in een netwerk zit.

De laptop heeft veel meer programma's die geïnstalleerd worden, aangezien dat deze (volgens mij) vaker gebruikt wordt. Tuurlijk heb je ook nog malware wat tegen kan werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, en je zpellung gaad er ook van slegter worden.

Ondanks alle goedbedoelde antwoorden hier, denk ik niet echt dat dit een vraag is voor dit forumonderdeel met die startpost.

Er staat dusdanig weinig nuttige info in dat het vooral een kwestie van glazen bollenwerk is, en daar doen we liever niet aan mee :)
Probeer het even opnieuw, maar lees dan wel de Beleid en FAQ doorverwijzing en het Windows Clients - Beleid zodat je weet wat er van een goede startpost verwacht wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.