Powerlan/router probleem

Pagina: 1
Acties:

• Deeg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-03 20:34
Hallo,

ik heb een probleem en ik krijg het niet opgelost, ik word er een beetje gefrustreerd van.
Veel gezocht, veel geprobeerd.

Situatie (wat werkt)
meterkast : UPC internetmodem in meterkast -> Sitecom 300N router (Line in) -> (LAN1 ->Powerlan (sitecom LN 503))
boven : Powerlan -> computer.

Dit werkt perfect, ik heb die 300N router van vroeger en gebruik nu het wifi gedeelte voor mijn mobiel.

Nieuwe situatie:
Nieuwe HD televisie gekocht, Xtreamer mediaplayer gekocht (deze wil ik dus in het netwerk hebben om media te streamen op mijn nieuwe tv)
Dus ik kocht een nieuwe Powerlan adapter (LN 503), zorgde dat het password hetzelfde was als de andere 2.
En sloot de powerlan adapter aan waar de tv staat op de Xtreamer.

Probleem : het werkt helemaal niet. Ik zie geen netwerk, er is geen internet connectie, helemaal niks. Powerlan lichtjes knipperen wel ok.

De router staat op DHCP, gateway+dns = 192.168.01
IP range = 192.168.0.100-200

Ik heb in de Xtreamer automatisch een IP laten toekennen, zegt hij : geen DHCP server.
Ik heb de Xtreamer het IP toegekend : 192.168.0.100 ( computer boven = 192.168.0.101) met bijbehoordende DNS+gateway. werkt ook niet.

Ik heb in de router ook DHCP uitgezet, maar dat werkte ook niet.

Ben beetje radeloos.
Iemand nog tips, of suggesties ?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat als je een PC/laptop aansluit op je nieuwe Powerlan adapter? Krijgt deze wel een DHCP lease?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31
Had je niet beter een switch kunnen kopen en deze aansluiten op de powerlan boven ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Het kan zijn dat er een op een electra groep geen connectie mogelijk is. Bij mij werkt het door het hele huis, behalve op de stopcontacten bij de TV :'(

Dus ofwel een AP/wireless bridge plaatsen en wireless gebruiken (met als gevolg dat HD 1080p helaas niet kan streamen) danwel een elctricien inhuren die de groepen herverdeelt.

• elamre
  • Laatst online: 07-06-2025
als je meerdere stroomgroepen hebt gaat het lastig. hierzelf ook last van gehad en toen toch maar kabeltje getrokken (wat een klus was dat Oo )

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
kabeltje geeft ook de beste verbinding!!
dus misschien toch het overwegen waard

Thanks Mate

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:06
Heb je niet per ongeluk 3-fase in huis?

• Deeg
  • Laatst online: 01-03 20:34
Bedankt voor de bovenstaande reacties mensen :)
Naar aanleiding daarvan heb ik een ander stopcontact gebruikt, in dezelfde groep, alleen 1 meter verder weg dan het eerste stopcontact en ik heb nu verbinding !

Ja, het werkt ! Internet en ik kan de shared folders op mijn PC bereiken.

Alleen de snelheid is zeer slecht.
Ik heb 200mbit Powerplugs en een DVD streamen hapert bijna continue, een HD film is een dia show.
Ik heb wat bestandjes heen en weer gecopieerd en ik kom aan een snelheid van 1 MB - 2 MB per seconde !

Zojuist heb ik de powerlan+Xtreamer naar de (slaap)kamer naast mijn computerkamer verhuisd ( = zelfde groep) om daar weer de snelheid te testen, maar ook daar is het maar 1MB - 2MB per seconde.

Iemand hier nog ideën/tips/trucs voor ?

edit : voordat iemand het suggereerd, nee kabel trekken is geen optie :/

[ Voor 4% gewijzigd door Deeg op 08-02-2010 13:23 ]

Pagina: 1