Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22
Aangezien ik vaak buiten ben leek het me wel eens leuk, om achteraf eens te bekijken waar ik allemaal ben geweest. Nu ben ik dus op zoek naar GPS Tracking software. Ik hoef geen real-time meuk, als ik thuis ben wil ik gewoon de door mijn telefoon gemaakt .kml in Google Earth slepen. Hoogstens met nog wat extra informatie zoals tijd, snelheid etc.

Nu heb ik dit gevonden:
- TrackMe
Erg fijn, doet wat ik wil, maar je moet je route uploaden naar zijn server. Dat wil ik niet :P Nu kan je ook wel Local Export kiezen, en de .kml uit je eigen telefoon halen etc. Opzich is dit dus een kanshebber.

- Trackr
Erg fijn, maar ook hier moet je je posities uploaden en de server maakt een .gpx bestand. Waarom moet een server dat toch altijd doen? Mijn telefoon kan het ook prima

- WIMP
Niet veel over te vinden, website is offline. Volgens mij logt deze niet elke x seconden een positie

In principe is TrackMe wel aardig goed, maar dan zit je weer met het uploaden van je posities naar een server.

Ik wil gewoon dat mijn telefoon elke x seconden positie en snelheid logt, en die dan in een .gpx of .kml stopt. Zelf open ik dat dan wel weer in Google Maps/Earth.

Zijn hier nog goede (gratis) alternatieven voor of moet ik het maar doen met TrackMe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
Ik weet dat er voor Nokia's een sportstracker is die nog allerlei extra zaken bij kan houden. Misschien dat je meer in die richting kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Het lijkt me dat TrackMe gewoon doet wat jij wilt. Je kan het programma namelijk ook gewoon offline gebruiken zonder server zie http://www.luisespinosa.com/trackme_eng.html#S8

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Steef1983 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:37:
Het lijkt me dat TrackMe gewoon doet wat jij wilt. Je kan het programma namelijk ook gewoon offline gebruiken zonder server zie http://www.luisespinosa.com/trackme_eng.html#S8
Dat klopt, maar achteraf moet je je data uploaden:
After your trip is finished and you are ready to upload your offline data just go to Tools, and select the option 'Upload Offline data'
Zelfs bij locale opslag MOET de data eerst naar de server
The file is always generated on the server, but you can download it to your PDA is needed. If you decided to download it to your PDA, the name of the file will be route.kml
Ik wil dus volledig zonder tussenkomst van een server mijn eigen .gpx of .kml hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:38
Hier heb je een overzichtje met software, daar staat vast wel tussen wat je zoekt :)
http://wiki.openstreetmap...ebrew-ware#Windows_Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hmm, GPSTrackA doet wel aardig wat ik wil, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:32
@ Maarud

En bevalt GPStrackA?
Ga hem morgen ook proberen heb je nog meer programma's gevonden, of is dit echt het beste wat er was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb GPSTrackA eventjes gebruikt inderdaad. Werkt perfect, enige nadeel is dat hij niet gegevens als snelheid e.d. opslaat. Dat doen die andere programma's wel. Maar voor puur offline gebruik en als je het wilt gebruiken als terugkijken van je route is dit wel een aanrader :)

Opzich doet TrackR het ook erg goed, maar ja, dan zit je met het uploaden naar de server. Wat mij betreft heb ik het liefste GPSTrackA,

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 09-02-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Ik gebruik TrackR al een poosje. Vind het uploaden naar een server persoonlijk niet zo een probleem.
Heb sowieso een data abbonement, maar het kan ook gewoon met ActiveSync via de internetverbinding van mijn pc.

Waarom wil jij het niet over een online server hebben? Gemak? Privacy?

Snelheid kun je zelf redelijk uitrekenen als je 2 punten en de tijd hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 09-02-2010 23:42 ]

Pagina: 1