[W7] 32 bit versie meegeleverd, wil 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Toch maar even een vraagje, ik heb onlangs een HP laptop gekocht met een pre-installed Windows 7 Professional OEM 32-bit. Ik wil hier graag een 64-bit versie op installeren, deze is niet meegeleverd met de laptop.
Ik heb al op de HP website gezocht maar kan daar nergens vinden of er een x64 dvd te bestellen is.

Ik heb een Retail Ultimate versie (Technet Live versie), deze zou ik kunnen omknutselen naar een DVD die alle versies kan installeren (ei.cfg weghalen).
Welke key zou ik dan moeten gebruiken, de nu in gebruik zijnde key (die is vast wel uit te lezen) of de key onderop de laptop? Of gaat dit zo niet werken?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Windows 7 key is editie gebonden (Home Premium, Pro, Ultimate).
De versie (x86 of x64) maakt niks uit.
De taal ook niet.

Key op de laptop zou dus gewoon moeten worden voor de x64 versie van jouw editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

Volgensmij gaat een OEM key niet werken op zo'n technet ding dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07
Ja hoor OEM key werkt prima met een download van technet!
Gewoon de juiste versie installeren home/homeprem/prof/ultim enz. en activeren.
En ja EI.CFG weghalen is nodig om pro te kunnen installeren met een ulti dvd.

[ Voor 24% gewijzigd door StaticZ op 07-02-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, editie is het enige wat uitmaakt. Bitversie/taal (chinees uitgesloten geloof ik) maakt niets uit! Die key van je HP laptop wordt zelfs gepakt op de 32-bit Xhosa versie, zolang het maar om Windows 7 Ultimate gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:43:
...
Welke key zou ik dan moeten gebruiken, de nu in gebruik zijnde key (die is vast wel uit te lezen) of de key onderop de laptop?
Zoals de andere al zeggen, het gaat maar ik wil toch even meegeven, lees zeker voor je gaat herinstalleren je key eens uit met een tool zoals Magical Jelly Bean Keyfinder v2.0.1. Ik ben recent een HP installatie tegengekomen waar de voorgeïnstalleerde versie van Windows een andere key had dan diegene onderaan op de sticker stond, toen ik een clean installatie wou uitvoeren heb ik de key op de sticker genomen maar toen wou Windows na installatie niet meer activeren, met de key die ik had uitgelezen had op de voorgeïnstalleerde versie stond kon ik dan wel weer perfect activeren (en achteraf was ook alles genuine)

@StaticZ, bij mij was het dus net omgekeerd, online wou hij niet activeren met de sticker key (& had geen zin om te bellen :+), dus heb ik de key veranderd zoals ik hierboven zeg, en die wou wel direct online activeren :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07
De installatie key van een grote OEM is altijd anders dan de sticker op de onderkant.
Deze kun je ook niet online activeren deze wordt geactiveerd door een certificaat in windows en een stukje code in het bios.
De sticker op de onderkant moet je online kunnen activeren anders even bellen met microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Hoe zit het eigenlijk met updaten van vista naar 7? kan ik dan ook van 32 naar 64 bit gaan? want kan de laptop formatteren bij een update van vista naar 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
robertvansloten schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:06:
Hoe zit het eigenlijk met updaten van vista naar 7? kan ik dan ook van 32 naar 64 bit gaan? want kan de laptop formatteren bij een update van vista naar 7?
Inplace upgrade van 32 naar 64 bits gaan van Vista naar 7 in ieder geval niet. Voorzover ik weet gaat 32 bits naar 64 bits sowieso niet, maar wellicht dat dat met 7 anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat zal nooit gaan werken.
x86 -> x64 = altijd een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik goed weet kan je gewoon met een W7 lic 32/64 maakt niets uit / taal maakt niets uit / versie wordt uit de key getrokken. W7 32 of 64 maakt weer veel uit vanwege de drivers en systeem achter Windows door de aansturing.

Daarom werkt WXP X64 ook zo fijn met een server 2003 core.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
PolarBear schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:08:
[...]

Inplace upgrade van 32 naar 64 bits gaan van Vista naar 7 in ieder geval niet. Voorzover ik weet gaat 32 bits naar 64 bits sowieso niet, maar wellicht dat dat met 7 anders is?
Wat je wel kunt doen is natuurlijk met Windows Easy Transfer je bestanden en instellingen backuppen zodat je die op je 64-bits versie weer terug kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
OK Thanx voor de info. :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
robertvansloten schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:06:
Dan voer je dus gewoon een full reinstall uit. Upgrade van 32bit naar 64bit kan nooit (bij Microsoft OS-en).

need to refresh page more ... :P

[ Voor 6% gewijzigd door redfoxert op 07-02-2010 15:28 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Dat ik niet kan "updaten" weet ik maar, ik kan wel formatteren, moet je dat doen vanuit vista of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26
Hoe had je dat willen doen, vanuit Vista de partitie formatteren waarop Vista draait? Gewoon booten vanaf de dvd, heb je ook mooie tools om je partities te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
nee, ik heb geen dvd drive in mijn laptop en ook geen externe ter beschikking. Het is me ook nog niet gelukt om in mijn bios te komen vandaar dat ik 7 van af een usb stick booten het liefst vanuit vista, dat hij automatische de usb stick boot bij het reboten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
robertvansloten schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:21:
nee, ik heb geen dvd drive in mijn laptop en ook geen externe ter beschikking. Het is me ook nog niet gelukt om in mijn bios te komen vandaar dat ik 7 van af een usb stick booten het liefst vanuit vista, dat hij automatische de usb stick boot bij het reboten
meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

Voila, dit moet je hebben. Succes er mee!

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1