Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Ik gebruik nu al ongeveer een jaar een mybook world (second edition).
Er zijn flink wat aanpassing op het systeem gemaakt en heb altijd een webservertje daarende gehouden hierop.
Deze heeft het al die tijd perfect gedaan maar is nu ineens niet meer publiek bereikbaar na dat ons internet er ineens uitlag.

De poorten zijn nog hetzelfde geforward als toen :
443 443
8080 8080

En verder is er als het goed is niks verandert.

Maar de server doet gewoon helemaal niks meer als hij publiek aangesproken wordt.
Ik heb echt geen idee hoe het kan.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 23:06
Zou t misschien kunnen dat je extern of intern(dhcp) een nieuw ip-adres hebt gekregen? heb je verder je modem en mybook al een power-cycle gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je een ander publiek ip gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Public ip is nog hetzelfde, tenminste volgens http://whatismyipaddress.com/.
Daarom vind ik het ook zo vreemd.

Power cycle?,.. ik denk dat dat aan en uit zetten is,.. en ja dat heb ik gedaan :P

Heb nooit heel veel verstand van routerzaken gehad, dus ben ook niet zo heel goed in probleemoplossingen vinden in dit geval.

[ Voor 51% gewijzigd door drijfhout op 07-02-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Weet iemand misschien dan hoe ik kan testen wat er precies mis is? als ik exact weet waar er iets mis is is het zoeken naar de oplossing wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Tnx chaos, ik dacht zelf dat een power-cycle gewoon even aan en uitzetten was, maar nu ik echt weet wat het is en hem goed uitgevoerd heb tot de upc modem aantoe doet alles het weer.

Nu weet ik voortaan hoe ik dit soort gedoe moet oplossen, joepie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49
Als je je router van het stroom hebt gehad zou het best kunnen zijn dat je server nu een ander intern ip heeft gekregen. Dan kan je wel leuk juiste poorten hebben gemapt, maar die verwijzen dan nu na een verkeerd ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
job schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:45:
Als je je router van het stroom hebt gehad zou het best kunnen zijn dat je server nu een ander intern ip heeft gekregen. Dan kan je wel leuk juiste poorten hebben gemapt, maar die verwijzen dan nu na een verkeerd ip.
Was me gelukkig uiteindelijk opgevallen, was van 103 naar 102 gegaan,.. in combinatie met de power cycle goed opgelost,.. gelukkig.
Als ik er eerder aan gedacht had was misschien al het overige gerommel niet nodig geweest, maarja aldoende leert men :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Een server hoort eigenlijk altijd een statisch ip te hebben.
Anders ontkom je niet aan dit soort conflicten.
Pak een range die de DHCP niet zo snel zal nemen (ivm IP-conflicten) en je bent van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik weet niet wat voor router je hebt maar je zou ook in kunnen stellen dat je webserver een statisch IP krijgt. Dat kan ik iig doen met mijn Netgear, werkt perfect. Je kan dan een regel aanmaken zodat hij mbv het mac adres van je computer een vooraf ingesteld ip adres geeft. Zo heb ik bijvoorbeeld op deze computer altijd intern ip 10.0.0.21. Als je dit bij jouw router ook kan instellen zal je dat probleem (TS) niet meer tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Goede tips inderdaad.

Ik heb bij mijn router bij "DHCP Reservation" het mac adres van de server vastgezet aan het ip 192.168.1.102.
Als mijn router uit zichzelf ip adressen zou gaan toewijzen dan laat hij deze nu gewoon met rust toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
ja bij mij iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Ok, mooi :),..router config even dubbel gebackupt en hopelijk gaat het nu voorlopig ook niet meer mis.

Bedankt iedereen he :)
Pagina: 1