Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben bezig om XP op een Acer Travelmate 5310 te installeren. Deze draait nu Vista op een Celly 1.6 ghz met 1024 mb 8)7

Heb diverse XP cd's geprobeerd met het resultaat dat de Harddisk niet wordt gevonden. Kan in de Bios de Sata ook niet op compatible zetten, het blijft op AHCI staan. Nou dan dacht ik ik download de driver en maak met NLITE een nieuwe CD. Dat werkte dus ook niet omdat de driver alleen uitgevoerd kan worden en er geen *.inf bestand aanwezig is. En als ik hem probeer te installeren op een andere PC zegt de idd dat hij de hardware niet kan vinden en stopt. De CAB bestanden kan ik ook niet uitpakken dan krijg ik de melding dat ze niet compatible zijn met mijn zip programma (TUGzip). Uiteraard past de driver niet op een flop en heeft de klaptop ook geen floppy drive meer.

Kan ik een standaard AHCI driver er in plakken of is er een tool om de cabs uit te pakken?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Die applicatie wil niet starten op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dan haal je de driver (na het uitzoeken van de exacte specs van die chipset) toch bij Intel weg?
* alt-92 no see problem eigenlijk.
Uiteraard heeft het weinig nut om een Windows PE selfextractor op een Linux of Mac doos te runnen, dus tenzij je nog ergens een Windows bakkie hebt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb al bij intel de driver gedownload. Echter is dat ook een install file en geen inf bestand. Weer met cabs die ik niet uitgepakt krijg. Het programma wil niet starten omdat er geen floppy drive in mijn PC zit.

Maar ik ben een stap verder en hoop dat het lukt. Heb nu XP virtueel op Virtual box draaien, daar een lege floppy image aangemaakt, dan kan ik het bestand wel starten en uitpakken. Nu zal ik het terug kopiëren en via nlite in de cd-image plakken.

Hoop dat dat lukt.

/edit: Nope blijft nog steeds zeggen dat er geen schijf in zit.

/edit 2: Hij doet het. Lange leve het downloaden. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Roman op 07-02-2010 14:07 ]