SanDisk 2GB MicroSD-kaart niet te formatteren

Pagina: 1
Acties:

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb hier een 2GB microSD-kaart van SanDisk die problemen oplevert: ik kon er geen bestand meet opzetten of afhalen. Dit probleem deed zich zowel voor met mijn Samsung J700 als in mijn PC (met een SD-adapter). Vervolgens heb ik geprobeerd de kaart te formatteren m.b.v. de wizard in Windows. Dit leverde een foutmelding op, iets in de trant van: Het formatteren kon niet worden voltooid. Vervolgens heb ik het met de commandline gedaan, nu heb ik de volgende foutmelding:
C:\Users\Gebruiker>format h:
Plaats een nieuwe schijf in station H:
en druk op ENTER als u klaar bent...
Het type bestandssysteem is FAT.
1884 MB controleren
Ongeldig opslagmedium of Spoor 0 is beschadigd. De schijf is onbruikbaar.

Weet iemand hier raad mee? Hoe kan ik de kaart wel formatteren zodat de kaart weer bruikbaar wordt?

Verwijderd

Probeer de kaart eens in een camera (evt met adapter) of een telefoon oid te formatteren.

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09-2025
Helaas, formatteren in het apparaat lukt ook niet. Mijn Samsung zegt dat het formatteren is gelukt maar bij nader inzien zijn alle bestanden nog aanwezig na het formatteren. Als ik de kaart in een SE K850i stop dan komt de K850i in een oneindige rebootloop. Ook formatteren met een GParted Live CD lukt niet.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Volgens mij heb je op Sandisk producten 5 jaar garantie. Gewoon een RMA aanvragen dus. Anderzijds gezien de prijs van een 2GB μ-SD (vanaf ca. 5 euro), denk ik dat ik zelf de moeite niet eens zou doen :)