Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344213

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn laptop, een Asus G60VX [Windows 7, 64-bit]. (pricewatch: Asus G60VX-JX147V) dat is de link naar de laptop.

Ik heb de laptop 20 December 2009 besteld. Dus hij is niet oud. Mijn probleem is dat mijn laptop steeds vast loopt. Ik kan heel even normaal werken maar dan loopt één programma vast. Ik kan dat programma met geen mogelijkheid beëindigen. Ik kan dat programma dan niet meer gebruiken, maar de andere wel. Maar kort na de eerste 'crash' loopt een tweede programma vast. Er lopen steeds meer programma's vast, tot hij helemaal niet meer reageerd en dan moet ik hem uitzetten door de aanknop in te houden. Als ik een spel opstart, bijvoorbeeld Call of Duty 4, dan loopt hij metteen vast. en moet ik de computer opnieuw opstarten.

Als ik de laptop weer aanzet heb ik niet 100% kans dat het in één keer lukt, meestal moet ik hem 5 keer opnieuw opstarten tot hij weer aan is. maar dan krijg ik weer dezelfde problemen. Ik moet hem 5 keer opnieuw opstarten omdat de laptop een controle wil doen op de harde schijf:

"Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...
Het type bestandsystreem is NTFS.
volumenaam is DATA.

De schijfruimte van één of meer stations moet op consistentie worden gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden deze procedure niet af te breken.

Druk binnen (10 tot 1) seconden op een toets als u schijfcontrole wilt annuleren."

of deze fout:

"Het bestandssysteem op D: wordt gecontroleerd...
Het type bestandsystreem is NTFS.
volumenaam is OS.

De schijfruimte van één of meer stations moet op consistentie worden gecontroleerd. U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden deze procedure niet af te breken.

Druk binnen (10 tot 1) seconden op een toets als u schijfcontrole wilt annuleren."

Dat is een beetje willekeurig welke melding er komt.Deze melding komt overigens ook als de computer nog niet is vastgelopen, die melding was er eerder dan de crashes.
Als ik hem door laat gaan blijft de melding staan op:

"Druk binnen 1 seconden op een toets als u schijfcontrole wilt annuleren."

en als ik annuleer meestal ook, heel soms annuleert hij hem wel en dan kan ik heel even op de laptop.

Ik heb al geprobeerd om het op te lossen, door CCleaner te laten scannen in Regristry en laten oplossen. maar als ik dan de computer opnieuw opstart zijn dezelfde fouten er weer. (er missen shared DLL bestanden, maar dat zou niet het probleem moeten zijn denk ik). Ik heb meerdere malen een virus scanner gebruikt, AVG en een standaard programma wat er op staat (ik weet de naam niet want de laptop is nu weer aan het 'scannen' op de D: naar die NTFS, DATA fout. ). Ik heb in CMD ook een command geprobeerd die ik op internet had gevonden namelijk 'chkdsk' en daarna 'chkdsk /f'. Maar de virus scanner vond niks en de bij CMD moest ik de computer restarten voor 'chkdsk /f'' maar dan heb ik nog steeds die NTFS foutmelding.

Weet iemand wat dit is? En hoe ik het kan oplossen (zonder windows opnieuw te instaleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Klinkt als een kapotte harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Als ik de laptop weer aanzet heb ik niet 100% kans dat het in één keer lukt, meestal moet ik hem 5 keer opnieuw opstarten tot hij weer aan is.
Wat bedoel je daarmee?, tot hoever komt het opstart proces?

Heb je al een keer in event-viewer gekeken, om te zien welke computer problemen er optreden?

Daarnaast natuurlijk memory testen en met speedfan of zo de temperatuur bekijken ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:22

Umbrah

The Incredible MapMan

De hangen en opstartproblemen guide al doorgelopen? Zoja: wat waren de resultaten? Denk aan: memtest (lange tijd laten draaien!), temperatuurmetingen, en harddisk durability.

CCleaner is iets waar je mee moet uitkijken als je niet weet wat je doet, controleer die shared DLL's eens met sfc /scannow.

Overigens: die schijfcontrole is geen foutmelding, maar een simpele integriteitscheck die Windows uitvoerd als het OS niet goed is afgesloten. NTFS is het bestandssysteem, en C: en D: zijn de partities (blijkbaar).

De aanwezigheid van die melding geeft aan dat jij of de laptop niet goed afsluit, dat je driverproblemen hebt, een defecte harddrive, of misschien zelfs defect geheugen. Of zelfs wat compleet anders als defecte voeding of een rot moederbord.

Maar het kan ook dat je het soort gebruiker bent wat om sneller af te sluiten graag de power button 4 seconden ingedrukt houd, of gewoon de accu er uit trekt.

[ Voor 51% gewijzigd door Umbrah op 07-02-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben niet zo slim met computers, dus heb van het meeste wat jullie geen idee wat jullie precies bedoelen. en Umbrah, ik sluit de computer wel gewoon af (als dat kan) ;) als hij helemaal vast loopt krijg in niet de mogelijkheid om op de start button te klikken en dan op afsluiten xD.

Wat is 'De hangen en opstartproblemen guide'? ik weet niet hoe ik al die dingen kan testen, dus als jullie daar programmaatjes voor hebben is dat altijd welkom.

djexplo,
Het opstart proces komt tot die 'integriteitscheck' zoals Umbrah mij verbeterde. daar loopt die vast. Je ziet voor die test wel al het windows logo.

Is dat Event-Viewer een programma in Windows of moet ik dat nog downloaden?
En hoe kan ik de memory testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Hangen en opstart problemen troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Stap voor stap doorlezen.

Event viewer: start > type in het zoekvak 'event', en hij zou er moeten staan. Gebruik je een Nederlandstalige Windows, dan zou het iets moeten zijn in de trend 'gebeurtenissen'. Leven het W7 zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is opgelost, met hulp van mijn broer. Hij heeft er een Ubuntu CD in gedaan en bestanden gebackuped. en daarna windows opnieuw geïnstalleerd :) Het lag dus waarschijnlijk aan windows 7, want nu heb ik het probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344347

Nou lijkt me sterk hoor,

Als ik jou was zou ik toch ff Ultimate boot CD over je apparatuur halen nu je nog garantie hebt.

Klinkt toch verdacht veel als corrupt geheugen/hdd.
Als het je geheugen is, dan kan het plots weer terug komen.

Referentie hiervan kan ik terugzien bij een klant:
De ene keer doet hij normaal zei de klant, de andere keer niet wel niet wel.
uiteindelijk memtest eroverheen gehaald, en toen bleek dat 1 module corrupt was.

overigens heeft x64 nog wel kinderziektes, ook raad ik je aan om een BIOS update uit te voeren mits deze beschikbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 344347 op 16-02-2010 18:02 ]

Pagina: 1