Welke receiver? Vergelijking.

Pagina: 1
Acties:

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb een LCD aan de muur en daaronder een meubeltje met een Cable receiver, PC en een modem. Binnenkort wil ik alles verhuizen naar een ander deel van de kamer, in een ander meubel. In de LCD gaan al 2 HDMI kabels die in de muur zijn weggewerkt en die uitkomen in het meubel waar ik nu al mijn apparaten in wil.
De bedoeling is dat alle HDMI kabels worden aangestuurd via een receiver, zowel video als audio.

Ik heb momenteel een Yamaha RX-V461 maar deze kan alleen video via HDMI aan, geen audio. Deze moet dus vervangen worden.

Apparaten:

Sony SCB XB770 met SACD multi chanel
Philips DVD speler DVP3380 (HDMI)
Acer Aspire L3600 (DVI naar HDMI aangesloten)
Cisco 8455 DVB (HDMI)

Waarschijnlijk komt er ook nog een media player.

Al deze apparaten moeten dus via de nieuwe receiver naar de LCD.

Mijn LCD kan zelf prima upscalen dus dat hoeft de receiver niet per se te doen.

Ik heb de volgende receivers op het oog:

Denon 1610/1910
Pioneer VSR919AH
Harman Kardon AVR255/355
Marantz SR5004
OnkyoTX-SR607

Aanvullingen welkom.
Deze receivers passen allen in mijn budget.

Van de Onkyo lees ik dat deze een zwakke voeding heeft en niet al te best video upscaled. Verder heeft hij geen 5.1 of 7.1 analoge input wat jammer is ivm de SACD speler.

De Harman Kardon AVR255 schijnt ook problemen te hebben met hdmi video.

De Marantz schijnt flinkt te knallen als een DVD wordt geskipped, gepauseerd etc waarna de receiver gereset dient te worden?

De verhouding film - muziek zal in mijn geval 60% - 40% zijn maar ik wil wel heel graag bovengemiddeld goede audio prestaties.
Ik heb een Tannoy FX5.1 speakerset.

Heeft iemand misschien nog positieve/negatieve opmerkingen over de genoemde receivers?

• friander
Helemaal niemand???

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Bij deze wil ik je even wijzen op Het algemeen beleid.

Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

En jij kickt nu binnen 12 uur je topic...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 18:31
Nou vooruit dan maar :P
Persoonlijk zou mijn keuze op de Denon 1910 of (ja toch) de Harman Kardon vallen. Beide merken hebben de eigenschap een warme sound te hebben en bij film bijvoorbeeld lekker krachtig over te komen. Heb zelf een Harman Kardon AVR350 en ben hier zeer tevreden mee.
De eerste versies van de firmware van de Harman Kardon waren inderdaad best wel matig. Veel dingen klopte gewoon niet. Ik denk dat de laatste firmware even goed zal zijn als de Denon. (upgraden kan je zelf, heb ik ook gedaan met de mijne, je hebt alleen een pc nodig met seriele aansluiting).
Persoonlijk zou ik gewoon van beide toestellen even (online) in de handleiding duiken en kijken welke van de 2 een voeding heeft met de meeste wattage. Qua mogelijkheden kunnen ze allebei ongeveer hetzelfde.
Misschien niet echt heel belangrijk maar ik vind de Harman Kardon er wel ontzettend goed uitzien aan de buitenkant.

• friander
Je hebt het steeds over de filmware maar je gaat bij de aanschaf van een receiver toch niet de firmware vergelijken van de verschillende merken? Dat stuit me tegen de borst. Hardware vergelijken? Ja, daar kan ik inkomen. Maar firmware?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
friander schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:56:
Je hebt het steeds over de filmware maar je gaat bij de aanschaf van een receiver toch niet de firmware vergelijken van de verschillende merken? Dat stuit me tegen de borst. Hardware vergelijken? Ja, daar kan ik inkomen. Maar firmware?
Het zegt niet alles nee maar door een brakke firmware zouden veel functies verkeerd of niet kunnen werken. Nou zal dat wel meevallen natuurlijk.

• friander
Je mag van gerenommeerde merken toch verwachten dat ze geen produkt in de markt zetten waarvan de firmware brak is?
Saturnus schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:59:
[...]

Het zegt niet alles nee maar door een brakke firmware zouden veel functies verkeerd of niet kunnen werken. Nou zal dat wel meevallen natuurlijk.
Pagina: 1