Ik probeer een tweedimensionale array te passen aan een functie en deze te vullen met getallen, maar tijdens compilatie geeft g++ de volgende warnings en errors:
In function 'int main()':
11: warning: array subscript is above array bounds
(.text+0x6c): undefined reference to `maak2dArray(int)'
collect2: ld returned 1 exit status
Het lukt me echter niet om de code compilerend te krijgen. Het gaat om de volgende code.
Weet iemand welke aanpassingen er aan de code gemaakt moeten worden, zodat deze zonder warnings en errors compileert?
In function 'int main()':
(.text+0x6c): undefined reference to `maak2dArray(int)'
collect2: ld returned 1 exit status
Het lukt me echter niet om de code compilerend te krijgen. Het gaat om de volgende code.
Weet iemand welke aanpassingen er aan de code gemaakt moeten worden, zodat deze zonder warnings en errors compileert?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| using namespace std; const unsigned int XGROOTTE = 4; const unsigned int YGROOTTE = 4; void maak2dArray(int); int main() { int mijn2dArray[XGROOTTE][YGROOTTE]={{0}}; maak2dArray(mijn2dArray[XGROOTTE][YGROOTTE]); return 0; } void maak2dArray(int mijn2dArray[XGROOTTE][YGROOTTE]){ int aantalVakjes = XGROOTTE * YGROOTTE; //Maak een array van variabele grootte int *inhoudArray; inhoudArray = new int[aantalVakjes]; //Maak een lijst met inhoud(getallen) for(int i=0; i<=aantalVakjes; i++){ inhoudArray[i] = i; //Vul de inhoudArray met getallen. } //Vul mijn2dArray met de lijst met getallen for(unsigned int y=0; y<=YGROOTTE; y++){ int i = 0; for(unsigned int x=0; x<=XGROOTTE; x++){ mijn2dArray[x][y]=inhoudArray[i]; i++; } } } |