Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 20:28
Hallo mensen,

Ik heb een laptop hier te liggen waarop ik een paar dagen geleden Windows 7 heb gezet, Omdat deze laptop al vrij oud is (Acer TravelMate 4070), ontbraken sommige dingen. Zo heb ik bijvoorbeeld geen Aero (dit maakt mij niks uit). Voor draadloze verbinding wou ik een PCMCIA adapter gebruiken, maar blijkbaar was de controller driver van het slot te outdated en gaf m'n Wi-Fi kaart in Device Manager code 12 aan; dat er niet genoeg resources vrij waren en dat ik eerst andere apparaten zou moeten loskoppelen.

Gelukkig had ik ook nog een Wi-Fi USB adapter te liggen, ik dus in pluggen en dat werkte in eerste instantie niet.. Hij installeerde de drivers en vond vervolgens geen netwerken. Toen ik echter m'n USB adapter los koppelde, en opnieuw inplugde, werkte alles naar behoren. Ik zag m'n netwerk, voerde de netwerk sleutel in, maakte verbinding naar m'n router, en alles werkte. Toen ik de laptop opnieuw opstarte, zelfde problemen als eerst. Hij vind het netwerk, maakt er voor een seconde verbinding mee en 'ziet' het netwerk dan ineens niet meer.

Als ik puur alleen de adapter loskoppel, en er weer in doe, heb ik kans dat hij het meteen weer doet. Dit is echter niet altijd het geval, vlak voordat ik dit topic aanmaakte, moest ik tot wel 20 keer aan toe de adapter er in en er uit halen, tot hij uiteindelijk verbinding maakte.

Is er een manier om dit op te lossen? Dit begint vrij irritant te worden en op school krijg ik er ook een beetje genoeg van.. Iedereen die me kan helpen, bij voorbaat dank.

Het betreft hier om een Eminent EM4454 Wi-Fi adapter trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
Iemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:12

mvh

State Governor

USB adapter stuk? Had ik met mijn Swieks, nadat die een keer dubbel was gevouwen bij het optillen van de laptop. Na een half jaar waren de soldeercontacten definitief stuk.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

AJayFasho, het is niet een groot wonder dat je nog weinig reactie hebt gekregen. Dit subforum gaat over opslagmedia en IO controllers in de zin van RAID controllers of non-RAID controllers om opslag media aan te sturen. Daar valt een WiFi USB stick niet echt onder, dit is meer iets voor netwerken. Kleine verhuizing dus.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
Deblaauwn, ik heb het net met een andere adapter geprobeerd en die doet hetzelfde. Meer suggesties zijn welkom though. :)

_Dune_, mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 12:46
ik denkt dat je irq's uit moet zetten in de bios. dingen zoals de seriele en paralle poort. in windows heb je een beperkt aantal irq's en daar zit waarschijnlijk het probleem in van je pcmia wlan kaartje. voor je usb ding kan het zijn dat de energie beheer van windows hem uitzet. moet je kijken in het apparaten beheer. dubbelklik op je wlan usb stick en kies tabblad energie en zet het vinkje weg van windows mag deze apparaat uitschakelen om energie te besparen
Pagina: 1