Na mijn q6600 stabiel te hebben gekregen op 3.2 ghz (400x8) zonder boven de 55 graden C te komen @ load heb ik besloten mijn mem timings wat strakker te krijgen. Ik gebruik 2x2 Gb modules Geil DDR3 1333mhz Black Dragon. In CPU-z word onder SPD voor 444 mhz het volgende aan gegeven:
CAS: 6
RAS to CAS: 6
RAS Precharge: 6
tRAS: 16
tRC: 22
Ik heb de 1e 4 timings al ingesteld wat mijn mem op 6-6-6-16 brengt. Commandrate staat op 1T. Met prime95 getest (4 uur) en daarna 6 uur gegamed zonder errors of crashes en aangezien het zo ook in de SPD staat aangegeven ga ik ervan uit dat mijn mem stabiel is. Ik zal hem vannacht nog wel wat langer testen met prime maar eerst wil ik het volgende weten: Bij cpu-z worden onder memory mijn timings aangegeven, maar er staat ook nog iets over tRFC. Ik heb wat gegoogled en gelezen dat als je dit te laag zet het tot datacorruptie kan lijden maar dat een lagere timing wel voor meer performance zorgt.
Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste voor tRFC instellen?
Voor verdere specs kijk in mijn sig, en alvast bedankt.
CAS: 6
RAS to CAS: 6
RAS Precharge: 6
tRAS: 16
tRC: 22
Ik heb de 1e 4 timings al ingesteld wat mijn mem op 6-6-6-16 brengt. Commandrate staat op 1T. Met prime95 getest (4 uur) en daarna 6 uur gegamed zonder errors of crashes en aangezien het zo ook in de SPD staat aangegeven ga ik ervan uit dat mijn mem stabiel is. Ik zal hem vannacht nog wel wat langer testen met prime maar eerst wil ik het volgende weten: Bij cpu-z worden onder memory mijn timings aangegeven, maar er staat ook nog iets over tRFC. Ik heb wat gegoogled en gelezen dat als je dit te laag zet het tot datacorruptie kan lijden maar dat een lagere timing wel voor meer performance zorgt.
Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste voor tRFC instellen?
Voor verdere specs kijk in mijn sig, en alvast bedankt.