Hoi allemaal,
Ik heb dus mijn oude 10/100 switch verandert in een Netgear 8 ports gigabit switch. Alles werkt, van de Airport Express tot de PS3 behalve mijn desktop. Het heeft dus ook 2 jaar gewerkt, maar ik kwam 1 port tekort op mijn 5 ports switch vandaar dat ik voor deze 8 ports Gigabit kastje ben gegaan.
Die herkent a het netwerk niet meer (kan hem in windows 7 ook niet op locatie thuis zetten) en bij probleemoplossing geeft die het volgende aan:
LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie
Huidige set-up:
-> Davolink DV-2020 Tele2 modem/router
-> 1 uitgang op de DV-2020 naar de computer van mijn moeder en 1 naar beneden (20m) naar mijn kamer
-> Die kabel gaat in port 1 van deze (nieuwe) switch: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=319529
-> Port 2: Desktop (werkt dus niet)
-> Port 3: Apple Airport Express, daar werk ik nu ook mee via mn Macbook Pro en dat werkt allemaal prima
-> Port 4: Mijn Acer H340 Windows Home Server, wordt gewoon herkend via mijn moeder dr PC en mijn PC ziet die ineens niet meer
-> Port 5: Xbox 360: werkt perfect
-> Port 6: PS3: werkt perfect
Dus ik begrijp het niet, iemand aub tips? Zou heel fijn zijn, alvast bedankt!
Pogingen tot oplossen:
PC in een andere port stoppen: werkte niet
Inkomende kabel van Tele2 modem/router veranderd van port: werkte niet
Windows probleem oplosser: ook niet
Davolink DV-2020 naar fabrieksinstellingen: maakte niks uit
Oude switch weer aangesloten met enkelt de desktop: werkte ook niet
Nieuwe switch met alleen de desktop erop: ook niet
Wat ik denk dat fout is, dat de desktop niet meer in het netwerk wordt toegelaten. Kan me uiteraard vergissen.
Alvast bedankt!
Ik heb dus mijn oude 10/100 switch verandert in een Netgear 8 ports gigabit switch. Alles werkt, van de Airport Express tot de PS3 behalve mijn desktop. Het heeft dus ook 2 jaar gewerkt, maar ik kwam 1 port tekort op mijn 5 ports switch vandaar dat ik voor deze 8 ports Gigabit kastje ben gegaan.
Die herkent a het netwerk niet meer (kan hem in windows 7 ook niet op locatie thuis zetten) en bij probleemoplossing geeft die het volgende aan:
LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie
Huidige set-up:
-> Davolink DV-2020 Tele2 modem/router
-> 1 uitgang op de DV-2020 naar de computer van mijn moeder en 1 naar beneden (20m) naar mijn kamer
-> Die kabel gaat in port 1 van deze (nieuwe) switch: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=319529
-> Port 2: Desktop (werkt dus niet)
-> Port 3: Apple Airport Express, daar werk ik nu ook mee via mn Macbook Pro en dat werkt allemaal prima
-> Port 4: Mijn Acer H340 Windows Home Server, wordt gewoon herkend via mijn moeder dr PC en mijn PC ziet die ineens niet meer
-> Port 5: Xbox 360: werkt perfect
-> Port 6: PS3: werkt perfect
Dus ik begrijp het niet, iemand aub tips? Zou heel fijn zijn, alvast bedankt!
Pogingen tot oplossen:
PC in een andere port stoppen: werkte niet
Inkomende kabel van Tele2 modem/router veranderd van port: werkte niet
Windows probleem oplosser: ook niet
Davolink DV-2020 naar fabrieksinstellingen: maakte niks uit
Oude switch weer aangesloten met enkelt de desktop: werkte ook niet
Nieuwe switch met alleen de desktop erop: ook niet
Wat ik denk dat fout is, dat de desktop niet meer in het netwerk wordt toegelaten. Kan me uiteraard vergissen.
Alvast bedankt!