Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unzip
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-01-2022
Momenteel ben ik van plan een 32inch LCD te kopen. Deze LCD zal aan een PC gekoppeld zijn die dienst doet als media center. Bij mijn zoektocht naar de ideale LCD kom ik op nogal wat tegenstrijdigheden tegen, volgende conclusies kwam ik ondertussen wel reeds achter :

- In mijn geval is het beter te kiezen voor een LCD die een resolutie van 1920x1080 aankan (maw FullHD) ipv HDReady. Op die manier kan ik 1-op-1 pixelmapping doen van PC naar LCD.

- Alles boven de 120Hz is voor mij onbelangrijk, vermits de GPU kaart niet meer ondersteund. Echter is hoger wel beter, vermits ik ook aan gaming via xbox wil doen.

Enkele vragen die voor mij open blijven :
- Vermits ik (in Belgie) enkel SD content kan spelen via media center, vraag ik me af of de scaling/noise reduction nu door de PC of door de LCD-TV wordt gedaan (wanneer ik dus mijn PC via DVI->HDMI aan een LCD-TV hang ?). Indien enkel de PC dit voor zijn rekening neemt, is het van minder belang in mijn uiteindelijke keuze, vermits Bravia en dergelijke engines meestal wel wat geld kosten.

- Volgens de specs van mijn ATI Radeon X600 : http://ati.amd.com/products/radeonx600/specs.html
kan ik display mode 1920x1080* 16:9 op 120Hz aan. Echter vraag ik mij af wat men bedoelt met volgende opmerking : Integrated TV Output support up to 1024x768 resolution. Wat is voor mij in dit geval van belang ?

- Toevallig in een Tweakers review van de Philips 37PFL7603D (reviews: Philips 37PFL7603D) las ik het volgende : Wanneer we de Philips aansluiten op de computer via een dvi-hdmi-verloopstukje, blijkt dat de 37" lcd-televisie niet helemaal lekker met 1080p-signalen op 60Hz omgaat. Volgens de handleiding kan hij maximaal 1024x768 bij 85Hz aan, wat de storing in beeld zou verklaren.
Dit verward mij, vermits ik steeds had gedacht dat met een 1080p (en 1920x1080 resolutie) ik ook sowieso met PC op deze resolutie zou kunnen werken! Kan iemand mij hier meer informatie over verschaffen, waar kom ik zulke informatie te weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Dit verward mij, vermits ik steeds had gedacht dat met een 1080p (en 1920x1080 resolutie) ik ook sowieso met PC op deze resolutie zou kunnen werken! Kan iemand mij hier meer informatie over verschaffen, waar kom ik zulke informatie te weten ?

Precies ook mijn gedachten, maar als ik dan in de handleidingen van wat tv's kijk dan zie ik steeds dat de ondersteunde pc resolutie veel lager zijn. Dit is dan via de dsub aansluiting.

Als ik een pc via hdmi aansluit en de tv ondersteund 1080p dan mag ik er toch van uit gaan dat het pc beeld op 1920x1080 werkt ???