Ip camera die om seconden beeldje upload als webcam.jpg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik heb een webcam site waar ik bij de instellingen kan aangeven waar het beeldje/geupload foto bestandje vandaan kan halen.
bv. www.naamvandeserver/webcam.jpg

En nu zoek ik dus een webcam die om de 2 seconden een gemaakte snapshot kan uploaden naar mijn server die steeds dezelfde naam meegeeft.
Heb een ipcamera gehad die de foto wel kon uploaden, maar die gaf ook steeds een tijd en datum meegeven en zo heb ik elke keer een andere bestandsnaam. Dus dat werkt niet zoor mij.

Weet jij welke ip camera dit ondersteund en ook nightvision heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
Waarom niet live?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Inderdaad, waaorm gaan klooien met losse beeldjes als het relatief eenvoudig is om gewoon continue beeld te hebben.

Edit:
Als je een camera hebt die beeldjes naar een website stuurt en je hebt een andere plek die een vaste url wil is het natuurlijk ook eenvoudig om een scriptje te maken wat altijd het nieuwste plaatje geeft.

[ Voor 48% gewijzigd door SA007 op 06-02-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Wil een ip camera omdat ik mijn webcam op mijn weerstation heb gericht die 24 uur perdag aanstaat. Maar heb het nu via een usbwebcam maar laat niet de pc daarvoor aan.

En de website waar ik hem gehost hebt ververst de site om de seconde, en kan daar geen live beeld krijgen. deze haalt om de seconden het beeldje op.

Hier de link waar hij gehost is : http://www.psychon.nl/e10...ebcam/webcam.php?0.view.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Weerstation? Je kunt toch ook gewoon www.knmi.nl checken? en als het om systeemtemperaturen gaat dat toch online gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 19:45

dotcode

///\00/\\

Hier de link waar hij gehost is : http://www.psychon.nl/e10...ebcam/webcam.php?0.view.1

dat 1 seconde update geeft bij mij in 50% van de gevallen een rood kruisje, in de andere gevallen zie ik maar een halve foto.

ik zou een andere oplossing zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
om de seconde is te snel voor je opstelling.

je weer verandert toch niet om de seconde? gebruik stills voor 30secs of meer, of motion jpeg als je echt bewegend beeld wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:58

Super_ik

haklust!

edimax heeft cameras die dat kunnen
http://edimax.nl/nl/produce_list.php?pl1_id=8&pl2_id=

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ga je niet onmetelijk veel bandbreedte nodig hebben als je elke 2 seconden pakweg een 500KB jpg upload?
Op het eind van een dag zit je dan op zo'n 21.6GB... 8)7

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Petervanakelyen schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:44:
Ga je niet onmetelijk veel bandbreedte nodig hebben als je elke 2 seconden pakweg een 500KB jpg upload?
Op het eind van een dag zit je dan op zo'n 21.6GB... 8)7
Nee dat red ik niet, ze zijn zo rond de 30KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Om de seconden is inderdaad zwaar overdreven, het kost teveel bandbreedte en serverload om dat voor elkaar te krijgen. Beter stel je het in op om de minuut ofzo.

Verder een echte livestreaming zoals sommige mensen hier suggeren kost je nog veel en veel meer bandbreedte, dan moet je namelijk gedurende de complete tijd dat de site bij een kijker openstaat een videostream serveren. Tegenover anders 1 keer een statisch beeld bij het laden van de pagina door een kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Voor een weerstation zou ik inderdaad ook elke x minuten een beeldje uploaden.

Beetje vreemd om daar een stream van te maken.

Btw, waarom nightvision voor een weerstation? Infrarood doet het nieteens heel goed om een lcd scherm te fotograferen, zou er gewoon een lampje naast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je een random cam hebt kan je met Webcam Timershot (even naar beneden scrollen) om de zoveel tijd een shot uploaden. Dat is dus niet gekoppeld aan een bepaald type camera, wel aan Windows XP.

[ Voor 5% gewijzigd door CmdrKeen op 08-02-2010 17:58 ]

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Vorkbaard schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:57:
Als je een random cam hebt kan je met Webcam Timershot (even naar beneden scrollen) om de zoveel tijd een shot uploaden. Dat is dus niet gekoppeld aan een bepaald type camera, wel aan Windows XP.
Bedankt voor je tip, maar ik zoek iets dat een ip camera dit zelf kan zonder een tussenkomst van een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Je weet dat een ip cam heel wat duurder is dan een oud pctje en een webcam?

Verder kan ik niet echt zeggen dat ik ip cams tegengekomen ben wat ik echt leuke dingen vind (Alsin een leuke prijs/kwaliteit verhouding)
Voor ~70-100 euro heb je een ip cam, maar die dingen hebben vaak verschikkelijk veroerd beeld, terwijl een router met usb van 3-4 tientjes en een webcam van 5 tientjes een veel betere combo is.
Pagina: 1