[EXCEL] Sheets splitsen in meedere sheets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand hoe ik het volgende kan doen.
Bij een excel sheet met ongeveer 3000 rijen, moet het sheet opgesplist worden in aparte excel bestanden met 500 rijen.Een excel bestand moet dus niet gesplitst worden in verschillende worksheets, maar echt in aparte excel documenten/bestanden. Is hier een excel functie voor, of moet ik hier een third-party tool voor gebruiken?

Zelf had ik al het volgende gevonden, maar dat moet ik het bestand naar CSV converteren en dat wil ik liever niet.
How To Split a Huge CSV Excel Spreadsheet into Separate Files

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 06-02-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waarom zou je een Excel bestand van slechts 3000 rijen in 6 bestanden van 500 rijen willen splitsen? Dat lijkt me eigenlijk nooit handig voor verdere bewerking. Ik zou hier dus nog maar eens goed over na denken... :p

Ik verwacht niet dat hier een functie voor is, wel kan een macro'tje van ongeveer 10 regels dit wel oplossen, zeker als het gaat om 1 tabblad wat eigenlijk gewoon een lijstje is en dus geen verwijzingen bevat.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
pedorus schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:28:
Waarom zou je een Excel bestand van slechts 3000 rijen in 6 bestanden van 500 rijen willen splitsen? Dat lijkt me eigenlijk nooit handig voor verdere bewerking. Ik zou hier dus nog maar eens goed over na denken... :p

Ik verwacht niet dat hier een functie voor is, wel kan een macro'tje van ongeveer 10 regels dit wel oplossen, zeker als het gaat om 1 tabblad wat eigenlijk gewoon een lijstje is en dus geen verwijzingen bevat.
Dat is omdat ik op mijn werk bepaalde sheets moet uploaden in een tool die maximaal 500 rijen aankan per sheet.Het is inderdaad gewoon een lijst.

Is er een voorbeeld van zo'n macro beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik kan er geen direct vinden waarvan ik zie dat die dit doet, maar zoiets:
Visual Basic:
1
2
3
4
5