Zelfbouw pc wil niet opstarten :S

Pagina: 1
Acties:

• DennisBengel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-12 22:11
Hallo,

ik heb net mn nieuwe pc in elkaar gezet. Als ik hem aandruk gaan de fans even draaien en dan gaat ie weer uit. 5 seconden later gaan alle fans weer ff draaien daarna uit. Het lampje achter op mn voeding geeft ook heel even licht wanneer de fans even draaien. Volgens mij zit ergens kortsluiting

Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen.

Specs:

Msi p55 gd65
i5 750
asus 5870
geil 4 gb dual channel c7 mem
1tb spinpoint f3 hdd

• C.J.V.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 00:59
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn pc. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een zwaardere voeding er in te doen.

Weet je zeker dat je voeding sterk genoeg is?

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:07
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Noem ook even je voeding.

Weet je zeker dat de afstandsbusjes goed zitten? In totaal zou je er 6 in de kast moeten hebben geschroeft. Als je dit fout hebt gedaan is de kans groot dat je moederbord geroosterd is.

• DennisBengel
620 watt van cooler master, lijkt me wel voldoende ja
:S

• AlexV
620W is inderdaad voldoende voor deze PC. Welke kast heb je en controleer nog even alle kabels.

• DennisBengel
lancool dragonlord k-62 is mn kast. Alle kabels zal ik nu ff checken.. zitten volgens mij gewoon goed vast:S

• AlexV
DennisBengel schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:12:
lancool dragonlord k-62 is mn kast. Alle kabels zal ik nu ff checken.. zitten volgens mij gewoon goed vast:S
Ok. Check dan ook even dat van de afstandsbusjes, dat is heel belangrijk namelijk. Deze moeten er tussen zitten, als deze er niet tussen zitten zal het niet gaan werken. Maar als er teveel tussen zitten gaat het ook niet werken. Er moeten dus alleen afstandsbusjes zitten op de plekken waar ook gaten voor schroeven zitten in het moederbord. Een veel gemaakte beginnersfout is dat mensen alle afstandsbusjes erin draaien en vervolgens hun moederbord van €150,- roosteren.

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 22:26
Alle stekkers goed aangesloten? Controleer of je alle voeding kabels hebt aangesloten, raadpleeg de handleiding om het zeker te weten.

• DennisBengel
Dus ze moeten er niet allemaal in ? En ik heb niets tussen mn mobo en mn mobo tray gedaan. daar zaten van die gouden uitstekende gaten gevalletjes. Dat zijn de afstandsbusjes volges mij. Ik heb alles erin gedaan ? dat is dus niet de bedoeling ?

• AlexV
DennisBengel schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:17:
Dus ze moeten er niet allemaal in ? En ik heb niets tussen mn mobo en mn mobo tray gedaan. daar zaten van die gouden uitstekende gaten gevalletjes. Dat zijn de afstandsbusjes volges mij. Ik heb alles erin gedaan ? dat is dus niet de bedoeling ?
Nope, alleen afstandsbusjes op de plekken waar dat nodig is. Nu heb je waarschijnlijk kortsluiting gemaakt als je ze er allemaal in hebt gedaan en is je moederbord waarschijnlijk kapot. Dus haal alle afstandsbusjes eruit, en doe alleen die erin die nodig zijn.

Dit is een afstandsbusje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/1_1158920625.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qUgEppPHa5ztTGBfnMsWUBVH/full.jpg
Op de plekken van de vierkantjes moeten afstandsbusjes achter. Als er geen gat in de kast zit, terwijl er wél een gat in het moederbord zit dan hoeft daar geen afstandsbusje.

[ Voor 21% gewijzigd door AlexV op 06-02-2010 21:23 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DennisBengel schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:17:
Dat ligt dus aan je mobo. Kijk waar de gaatjes zitten en of er niet eentje in de kast zit waar je mobo geen gat heeft.

• DennisBengel
ik heb er net 5 van die afstandbusjes uit gehaald, probleem nogsteesd niet verholpen :S

• YoupS
  • Laatst online: 16:10
Dus je mobo zit direct op je mobotray als ik het zo begrijp? Zonder afstandsbusjes? Dan kan er kortsluiting ontstaan waardoor of alles naar de gallemiezen (of hoe spel je dat?) Of de computer zich uit zelfbescherming uitschakelt (wat dus nu het geval lijkt te zijn). Het moeten trouwens max 9 afstandsbusjes zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door YoupS op 06-02-2010 21:24 ]

• AlexV
DennisBengel schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:23:
ik heb er net 5 van die afstandbusjes uit gehaald, probleem nogsteesd niet verholpen :S
Dat kan dus zijn omdat het moederbord al kapot is.
YoupS schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:23:
Dus je mobo zit direct op je mobotray als ik het zo begrijp? Zonder afstandsbusjes? Dan kan er kortsluiting ontstaan waardoor of alles naar de gallemiezen (of hoe spel je dat?) Of de computer zich uit zelfbescherming uitschakelt (wat dus nu het geval lijkt te zijn). Het moeten trouwens max 9 afstandsbusjes zijn.
Goed jezelf verbeterd, max 9 busjes inderdaad. Alleen busjes waar de gaten in de kast zitten.

• DennisBengel
ik zal nu eerst ff kijken of ik die afstandbusjes kan vinden. ben ze nog niet tegen gekomen...

• AlexV
DennisBengel schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:26:
ik zal nu eerst ff kijken of ik die afstandbusjes kan vinden. ben ze nog niet tegen gekomen...
Teveel ertussen doen of niet ertussen doen, dus het moederbord direct op de kast heeft meestal hetzelfde effect: een kapot moederbord. Ik hoop dus voor je dat het een ander probleem is, want een moederbord frituren is een duur grapje :X

• Blinker
Ik hoop voor je dat het nog werkt, voor hetzelfde geld is alles naar z'n grootje.

• DennisBengel
moet ik nu alle schroeven vastdraaien waar die afstandsbusjes achter zitten ? heb nu alleen wat nodig is vast zitten. De afstandsbusjes zaten er van de kast zelf al op

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Gewoon kijken waar de gaatjes in je mobo zitten, zoals hierboven al aangegeven. Deze uitlijnen met je mobo tray en de spacers plaatsen op de plekken waar de gaten matchen. Niets minder, en liever ook echt niets meer!

PS: vergeet niet bij het opstarten weer de kabels in het mobo te prikken ;)

Verwijderd

Waarom niet gewoon beginnen buiten de kast? Het moederbord op een propere tafel leggen (eventueel op het schuimpje dat vaak mee in de verpakking zit). CPU+koeler installeren, 1 latje geheugen, de videokaart en alle benodigde voedingskabels aansluiten. Dan gewoon testen of het systeem blijft draaien en of je de POST schermen te zien krijgt.

• DennisBengel
Disco, dat had ik ook gedaan. Maar het probleem is opgelost. Ik was de 8pin atx connection vergeten. en mn geheugen zat verkeerd :D er is niets kapot gegaan. installeert nu windwos 7 :) heel erg bedankts voor all jullie support :)

cya

• Blinker
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:25:
Waarom niet gewoon beginnen buiten de kast? Het moederbord op een propere tafel leggen (eventueel op het schuimpje dat vaak mee in de verpakking zit). CPU+koeler installeren, 1 latje geheugen, de videokaart en alle benodigde voedingskabels aansluiten. Dan gewoon testen of het systeem blijft draaien en of je de POST schermen te zien krijgt.
Goede tip, dan kan je dat in ieder geval uitsluiten.
Toch wil ik als nog benadrukken dat je 100% zeker dat alles correct is aangesloten, wees niet bang om de handleiding er bij te pakken!

• Blinker
DennisBengel schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 23:44:
Disco, dat had ik ook gedaan. Maar het probleem is opgelost. Ik was de 8pin atx connection vergeten. en mn geheugen zat verkeerd :D er is niets kapot gegaan. installeert nu windwos 7 :) heel erg bedankts voor all jullie support :)

cya
Ik zei nog, check je kabels :D
Maar fijn dat het opgelost is en dat je hardware geen permanente schade heeft opgelopen :)

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Geen probleem ;) Had hier maar weinig in te brengen maar het lijkt dat het je heeft overgehaald :P

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 13:20
Fijn dat het weer werkt, levert ontzettend veel stress op!
Pagina: 1