Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2007] Vraag mbt macro met dezelfde functie per regel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een excelsheet met ledenadministratie.
Hierop staan 100 namen op worksheet 1.
Voor elke naam staat een knop 'Delete'. Klikt men op deze knop gaat de bijhorende regel naar worksheet 2.

Nu is dat voor 1 regel nog wel te doen met een macro. Maar als we dit 100x moeten doen, is dat niet tof. Komt bij dat op worksheet 2 ook nog een herstel-knop moet komen waarmee een verplaatste regel weer teruggezet kan worden.

Is er een manier of methode om niet 100x dezelfde macro te moeten opnemen?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tuurlijk kan dit met een steeds dezelfde macro, maar dan moet je wel weten wat die macro precies moet doen. :p Het helpt als je kijkt naar het resultaat van de opgenomen macro's (alt-f11), deze hoeven vaak niet al te veel aangepast te worden. En aangezien er natuurlijk vrij weinig mensen opzeggen, kun je in excel trouwens ook gewoon handmatig die paar regels verplaatsen natuurlijk. ;)

Persoonlijk lijkt het me eigenlijk dat access een veel betere oplossing is voor een ledenadministratie dan excel... Dat is dus de beste oplossing. :)

Overigens zou ik zowel in Excel als in Access waarschijnlijk gaan voor een oplossing met een kolommetje/vinkje 'oud-lid', en dan die leden wegfilteren als je de lijst gebruikt. Dat is waarschijnlijk makkelijker dan twee aparte tabbladen/tabellen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Hm, goed punt in je laatste alinea.
Even nakijken hoe dat ook al weer werkte hehe