[Outlook 2007] Ongeldige geadresseerde bij distributielijst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chvegt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-04-2023
Sinds enige tijd heb ik problemen met het versturen van mail naar een distributielijst. De problemen begonnen nadat Office 2003 opnieuw geinstalleerd werd(onder dezelfde Windows Vista install) en het PST bestand opnieuw werd geimporteerd.
Nu op dezelfde laptop Windows 7 is geinstalleerd icm Office 2007 doen de problemen zich nog steeds voor. Ook de beta van 2010 bracht geen oplossing, ook niet toen de distributielijst opnieuw werd aangemaakt. De afzonderlijke mailadressen werken allemaal wel, ook als je distributielijst uitvouwt op de adresbalk.

De volgende foutmelding doet zich exact voor bij alle distributielijsten die ik gebruik:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 6-2-2010 20:25

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'TEST' op 6-2-2010 20:25
Ongeldige geadresseerde

Iemand een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Lastig te zeggen zonder extra informatie.
Welk mail account type gebruik je?
Gaat het altijd verkeerd voor dezelfde ontvanger, alle ontvangers of is er geen patroon? (dus als je dezelfde mail nogmaal verstuurd naar dezelfde lijst, dan gaat het mis voor een andere ontvanger)

Als je een virus scanner hebt geïnstalleerd dat zichzelf integreert met Outlook, verwijder deze integratie (uitschakelen is niet voldoende) en probeer het opnieuw. Je bent nog steeds voldoende beschermd door de on-access scanner; zie Disable virus scanner integration?

Zorg er ook voor dat je niet de het adres vanuit de cache selecteert, want anders stuur je nog steeds naar je niet opnieuw aangemaakte distributielijst. Verwijder het adres/distributielijst uit de cache en adresseer het bericht handmatig opnieuw.

In het vervolg, gebruik ook niet het import/export mechanisme om je mail database over te zetten. Kopiëer je pst-file en open het direct in Outlook via;
File-> Open-> Outlook Data File...

Om hem als standaard mappen set in te stellen gebruik je;
File-> Data File Management...

Voor verdere info zie ook: Backup and Restore

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chvegt
Roady81, bedankt voor je uitgebreide informatie. Het gaat verkeerd als ik als geadresseerde de naam van de distributielijst (bijv. "TEST") gebruik. Dan geeft hij aan dat de geadresseerde "TEST" niet kan worden bereikt.
Op het moment dat ik de distributielijst in de adresbalk uitvouw gaat het wel goed met het verzenden.
Ik heb een gewoon POP3 account. Ik heb nog geen virusscanner geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Ik denk dat het dan te maken heeft met je nickname cache.
Heb je het daar al uit verwijderd?
Vervolgens via de To.../Aan... knop je mail adresseren om er zeker van te zijn dat de juiste "TEST" geselecteerd wordt. Werkt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chvegt
Ik heb auto suggest helemaal uitgeschakeld en er verandert ook daarna helaas niets.
Alleen uitvouwen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Probeer het eens met een nieuw mail profiel;
Control Panel-> User Accounts and Family Safety-> Mail-> Show Profiles...

Even vinkje aanzetten dat Outlook altijd vraagt met welk profiel je wilt starten.

Om te testen hoef je eerst alleen maar één account te configureren en een test distributielijst aan te maken. Mocht het dan werken, dan kan je je originele mail database weer toevoegen zoals ik eerder aangegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chvegt
Beste Roady, het wordt me nu allemaal wat te ingewikkeld. Ik kan heel goed leven met het uitvouwen van de distributielijst. I.i.g. zeer bedankt voor je support.
Pagina: 1