Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clixx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Over 2 weeken heb ik mijn fucntionerings gesprek.

Ik zit met het volgende, naar mijn weten gaat het harstikke goed op het werk.

Toen ik daar begon was ik 18 jaar. Inmiddels nu 5 maanden 19 jaar. Ik heb nooit een salarisverhoging gehad toen ik ouder werd.

Toen ik daar net begon ging ik regelmatig nog met collega's mee op pad om later zelf standig op pad te kunnen.

Inmiddels ben ik al een lange tijd zelfstandig op pad. En heb ik veel meer verantwoordelijkheid gekregen.

Ook zit ik vanaf September tot nu op mijn opleiding BBL Medewerker ICT nv3 en ook hier haal ik goede cijfers en loop ik netjes op schema.

Huidige werkzaamheden zijn particulieren en het beheer bij kleinbedrijf. (ook gedeelte netwerkbeheer bij die berdrijven)

Nu zit ik dus met de vraag wat is redelijk als het gaat om salaris ? Laten we er van uit gaan dat het bedrijf ook te vreden is.

Zelf zat ik te denken aan 150,- bruto, misschien is dit teveel van het goede ? Mijn werkzaamheden liggen in iedergeval een stuk hoger dan nv2.

Dit was mijn begin situatie toen ik hier net begon:

Leeftijd: 18 (Bijna 19 Jaar)
Opleiding(en): Service Mederwerker ICT 2
Certificaten: -
Werkervaring: 3 Maanden (8 maanden stage bij huidige bedrijf)
Werkgever: Automatisering (Dienstverlener)
Huidige functie: (Buitendienst)

Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja
Leaseauto*: Ja, bedrijfs Auto
Werkweek: 32 (word 40 uur betaalt 1 dag in de week naar school)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Reistijd**: 20 min.

Maand salaris(bruto): 850,-

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

6,60 bruto per uur (wat jij hebt bij 32 uur werken) verdiende ik ook als simpele vakkenvuller op mijn negentiende, en dan had ik ook gewoon vakantiegeld en vakantiedagen. Geen laptop, gsm of leaseauto natuurlijk, maar alsnog vind ik het apart dat hersenloos supermarktwerk bruto evenveel verdiend als jouw werk waarvoor je wel bepaalde scholing hebt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

wie betaald die scholing ?
jij of het bedrijf ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clixx
Het Bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja, zo spannend zijn die kosten ook niet voor de opleiding, bbl is sowieso al minder dan bol, en dan betaal je 1000 euro per jaar+ bijkomende kosten van 110 euro licenties readers ( voor bol) ectr

is wel erg weinig ja, 850 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:14
Ik vind het idd wel weinig. En ik zou in ieder geval zorgen dat ze je naar je leeftijd betalen.
En nog even afwachten wat betreft verhoging, zo lang zit je er nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Naar mijn mening is € 150,- bruto erbij echt niet teveel gevraagd. Ik vind je huidige salaris echt enorm laag. Oke, ze betalen je opleiding.. geen idee wat dat kost verder. Ik denk dat je vanaf begin af aan al op 1200-1400 had moeten gaan zitten, als je nu een salarisverhoging van 350-550 vraagt lacht je baas je uit..

Maarja ik neem aan dat je nog bij je ouders woont, en als je je baan verder prima vindt zou ik me niet al te druk maken. Geld verdienen komt straks wel ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 07-02-2010 00:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ga eens solliciteren bij een ander bedrijf. Niet zozeer omdat je bij je eigen werkgever weg wil, maar wel om te weten wat zij je waard vinden. En als ze dan vragen wat je nu verdient, zeg je dat je bij hen graag € 1400 wil gaan verdienen, omdat je weet dat je dat waard bent.

Met die informatie kun je terug naar je huidige werkgever, 'ns kijken wat die ervan zegt :)

Wat overigens nog wel van belang is: mag je de bedrijfswagen privé gebruiken? En zo ja, wordt hiervan gewoon netjes geld voor ingehouden op je salaris?

Bij een functioneringsgesprek mogen trouwens geen verrassingen boven tafel komen. Als 't goed is, weet je feitelijk al waarop je beoordeeld gaat worden en heb je daar sluitende en meetbare afspraken over gemaakt. Je weet ook al hoe je beoordeling gaat zijn, want, als je een goede baas hebt, heeft hij je het afgelopen jaar gestuurd in je ontwikkeling en regelmatig feedback gegeven over hoe je voortgang is.

Maar goed, ik weet dat de meeste bedrijven helaas niet zo werken :S

Overigens, minimumjeugdloon voor 'n 19-jarige is € 739 bruto, bij full-time... maar daar moet je je niet op richten dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 07-02-2010 01:27 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clixx
Ten eerste allemaal bedankt!

Ik heb het goed naar mijn zin bij het bedrijf. En het is lekker dicht bij.

Het is alleen een bedrijfs auto dus ik rijd hier geen privé kilometers mee.

Ik verwacht ook totaal niet dat er verrasingen boven tafel gaan komen. En ze hebben mij het afgelopen jaar goed gestuurd en feedback gegeven.

Misschien is het solliciteren bij een andere bedrijf wel handig, om te kijken waar jezelf op kunt richten.

Het is alleen soms wel demotiverend dit salaris als je weet dat vrienden van je op zaterdag gaan vakken vullen en dan het zelfde of meer verdienen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Clixx schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:03:
Ten eerste allemaal bedankt!

Ik heb het goed naar mijn zin bij het bedrijf. En het is lekker dicht bij.

Het is alleen een bedrijfs auto dus ik rijd hier geen privé kilometers mee.

Ik verwacht ook totaal niet dat er verrasingen boven tafel gaan komen. En ze hebben mij het afgelopen jaar goed gestuurd en feedback gegeven.

Misschien is het solliciteren bij een andere bedrijf wel handig, om te kijken waar jezelf op kunt richten.

Het is alleen soms wel demotiverend dit salaris als je weet dat vrienden van je op zaterdag gaan vakken vullen en dan het zelfde of meer verdienen 8)7
Als ik mag kiezen tussen vakken vullen of zelfstandig IT- er weet ik het wel.. ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
Clixx schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:03:
[...]

Ik ben op een vergelijkbare manier begonnen, echter heb ik de tijd bij het bedrijf niet zozeer als werk gezien, maar meer als stage. Ik had een vergelijkbare vergoeding, maar het bedrijf betaalde niet mijn opleiding. Bij mijn opleiding was het ook zo dat wij bepaalde opdrachten binnen het 'stage bedrijf' uit moesten voeren. Dit gebeurde onder werktijd en het was regelmatig niet meteen toe te passen binnen de wensen van het bedrijf en ging dus ten kosten van andere taken.

Desondanks ben je natuurlijk wel een goedkoper werknemer voor het bedrijf. Rond gaan kijken voor je marktwaarde is altijd een optie, echter zou ik niet zomaar opstappen. Je moet ook oppassen dat je niet in de verleiding komt om naar een ander bedrijf toe te gaan en te stoppen met het opleidingstraject (ondanks dat het over een paar jaar, na een aantal certificaten, weinig meerwaarde zal hebben).

Over je opmerking over vakkenvullen vs IT werk: wat denk je wat beter staat op je CV? :) En wat denk je wat het groei perspectief van de vakkenvullers is, vergeleken met dat van jouw?

[ Voor 6% gewijzigd door Abom op 08-02-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clixx
Ik was ook helemaal niet van plan om op te stappen hoor, en al helemaal niet om te gaan vakkenvullen. je moet ergens beginnen ;)

Was alleen benieuwd wat jullie er van vonden en waar ik me op kan richten!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

Die 850 bruto is nauwelijks loon te noemen, eerder een riante stagevergoeding. Als je daar gewoon werkt en geen stage loopt, zou 1200 euro ook heel redelijk zijn. Zoals gezegd verdien je bij de supermarkt nog meer, jij zit net iets boven het minimumjeugdloon: http://financieel.infonu....ugdloon-2010-uurloon.html

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

Dhrax

Prog Lord

Zolang je het bij dat bedrijf naar je zin hebt en je doet je werk goed dan zul je vanzelf een stijging zien in je inkomen. 150 euro vragen bij je functioneringsgesprek is niks raars zolang je aangeeft waarom jij denkt dat je dat hoort te krijgen.

850 is natuurlijk geen riant inkomen maar je moet ook niet vergeten dat je nog maar 19 jaar bent, en vanaf 23 jaar zijn de wettelijk minimumlonen bevroren.

Vakkenvullen verdient inderdaad meer, maar als je zou moeten kiezen tussen hersenloos werk, of ervaring opdoen, dan is de keuze niet zo moeilijk toch ?

Je kunt je altijd op de arbeidsmarkt oriënteren, maar verwacht als 19 jarige geen wonderen wat betreft inkomen. Gewoon werkervaring opdoen nu en uren maken en dan komt het inkomen vanzelf wel ;)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Aangezien je er pas 3 maanden werkt (stage is leuk maar je arbeidscontract heb je dus pas 3 maanden) lijkt het mij wat snel om al om verhoging te vragen. immers ben je hier zelf akkoord mee gegaan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mwao, ben ik 't toch niet helemaal mee eens: ik vind 'n nieuw arbeidscontract toch echt 'n reden om ook 't salaris opnieuw te bespreken. Nou lees ik bij TS niet dat er sprake is van een nieuw arbeidscontract, maar als hij eerst 'n 3-mnd contract heeft, wat verlengd gaat worden, kun je best 'n salariswijziging afspreken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ardana schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:27:
Mwao, ben ik 't toch niet helemaal mee eens: ik vind 'n nieuw arbeidscontract toch echt 'n reden om ook 't salaris opnieuw te bespreken. Nou lees ik bij TS niet dat er sprake is van een nieuw arbeidscontract, maar als hij eerst 'n 3-mnd contract heeft, wat verlengd gaat worden, kun je best 'n salariswijziging afspreken.
Zoals ik het lees heeft hij eerst 8 maanden stage gelopen en werkt er inmiddels 3 maanden als medewerker. Als je na je stage daar gaat werken ga je een contract bespreken, daar is ongetwijfeld het loon in opgenomen. Daarom zeg ik, hij is er net 3 maanden geleden mee akkoord gegaan en dan nu al om loonsverhoging vragen vind ik wat vlot.

Wellicht dat het anders is gegaan maar dat kan ik niet uit de topicstart opmaken.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clixx
Ik heb eerst 1 Schooljaar stage gelopen. En die 3 maanden komt van het topic uit wat verdiend een ICT-er gemiddeld. Dus ik werk er nu 9 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 19 jaar en verdien 1700 bruto. Dan wel zonder auto, laptop en gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik verdiende toen ik 19 was iets van 2200 bruto (Niet in de ICT maar goed). Ik werkte daar al jááren en vroeg elk jaar gewoon 200~300 euro salarisverhoging. Dat is vrij normaal.

Ik zou dus gewoon overleggen met je baas, dat werkt meestal het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
RedHat schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:24:
Ik werkte daar al jááren en vroeg elk jaar gewoon 200~300 euro salarisverhoging. Dat is vrij normaal.
Ik hoop niet dat je dat normaal blijft vinden in de toekomst ;). Dus nu zou je echt een meesterlijk salaris moeten hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door mierenfokker op 13-02-2010 14:05 ]

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:51
mierenfokker schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Ik hoop niet dat je dat normaal blijft vinden in de toekomst ;). Dus nu zou je echt een meesterlijk salaris moeten hebben?
Ja een vriend van me ook... 16 jaar en verdient 4k netto voor 24 uur/week!

LOL

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Modbreak:Leuk, maar toch meer HK materiaal.

[ Voor 95% gewijzigd door Brons op 15-09-2011 21:53 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05

polthemol

Moderator General Chat
met papier rollen en meel wegen ? Damn Nare Man, ik wil wel voor je komen werken voor dat geld ;P

ontopic: ik denk dat je, zoals anderen ook aangeven, niet moet vergeten dat je in opleiding bent. Kijk wat je kunt leren daar, is dat veel, dan zou ik het voor een jaar zonder meer voor lief nemen. Zoals al aangehaald, de grote zakken met centen komen nog wel, je hebt nog tijd genoeg.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

Beste Clixx,

Ervaring uit eigen situatie; Een functioneringsgesprek bestaat bij mijn werkgever uit totaal 3 gesprekken; Een start year gesprek, mid-year en endyear.

Start year bespreek je jouw persoonlijke doelen en je werkgevers doelen voor jou. Uiteraard meetbaar & realistisch.

Mid-year is evaluerend en sturend

End Year is evaluerend.

Afgaande van de gerealiseerde afspraken volgt er een cijfer 1-5. Bij een 1 en 5 hoor je niet op je huidige functie thuis voor obvious reasons. 2, 3 en 4 geven salarisverhoging van respectievelijk 2,5 3,5 en 4,5% en dit is naast CAO verhogingen (inflatie correcties) die over het algemeen ook nog zoon 1,5% per jaar zijn.

M.a.w; op deze manier heb je gewoon een handvat... Heb je aan al je afspraken voldaan, is er geen reden om geen loonsverhoging te krijgen.

Denk er eens over na voor Januari. ;)

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Uh, het topic is anderhalf jaar oud, ik neem aan dat hij z'n functioneringsgesprek inmiddels heeft gehad.

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
DC_Vincent schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:58:
Uh, het topic is anderhalf jaar oud, ik neem aan dat hij z'n functioneringsgesprek inmiddels heeft gehad.
Ben daarentegen wel benieuwd wat eruit gekomen is.
Pagina: 1