[Windows 7] Wil niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07-2022
Hellow,

Ik heb gister mijn nieuwe hdd binnen gekregen voor me pc. Een samsung spinpoint van 1 TB.
Nu had ik verkeerd gekeken en kwam er achter dat er maar ruimte was voor 1 schijf (wou er 2 tegelijk in hebben). Dus nu heb ik de kast open gelaten, en alle 2 de schijven wel aangesloten (waarvan de nieuwe buiten de kast ligt).
Ik heb alles wat ik wil bewaren overgezet op de nieuwe schijf. Op de oude schijf staat nog Vista. Op de nieuwe schijf ging ik vandaag Windows 7 installeren. Dit ging allemaal prima, foutloos. Tot het moment dat die de laatste keer opnieuw op moet starten om daarna gereed te zijn voor gebruik.
Na die laatste keer opstarten, komt ie alleen nog maar in een scherm met herstelprocedure (van Paradigit). Ik krijg niet eens de keuze om Windows Vista of Windows 7 op te starten. Ik DENK dat het aan de opstelling van de schijven kan liggen.
De oude is namelijk nog Master, en de nieuwe is een Slave, maar hoe verander ik dit? Kan het in het BIOS niet vinden. Of denkt iemand anders dat het een ander probleem is?

Mijn systeem:
AMD Athlon X2 3800+
4GB geheugen
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB (nieuwe schijf)
De oude schijf is een 250GB schijf van Western Digital (Denk ik, hij geeft WDC aan)
MSI -7327. (Mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
zijn het 2 sata schijven? dan zou je even in de bios moeten kijken.
Is het 1 sata (in ieder geval die 1TB) en 1 IDE weet ik het niet. Dan zou je de jumper eventjes op Slave kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
agrovenstein schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:34:
zijn het 2 sata schijven? dan zou je even in de bios moeten kijken.
Is het 1 sata (in ieder geval die 1TB) en 1 IDE weet ik het niet. Dan zou je de jumper eventjes op Slave kunnen proberen.
Ze zijn alle 2 Sata (dunne kabeltjes). Heb ook al geprobeerd bootvolgorde te veranderen maar dat had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
probeer anders eens met alleen de zegmaar windows 7 schijf te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
agrovenstein schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:37:
probeer anders eens met alleen de zegmaar windows 7 schijf te starten.
Heb ik ook gedaan, heb de schijf met Vista al eens helemaal los gemaakt. Maar toen kwam die ook op het herstelscherm. Lijkt alsof ie de nieuwe schijf niet als bootschijf wil zien. Toen me pc het nog deed zag ik bij de oude schijf ook staan dat het de "opstart" en "systeem" schijf is. (bij computer beheren, en dan bij opslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
vreemd. ik neem ook aan dat de opstart schijf ook op moederbord sata 1 zit aangesloten dus dat kan het ook niet zijn. Kan je niet met herstel het opstartherstel doen? Heb eens stroomstoring gehad en toen wou win 7 totaal niet meer opstarten en opstartherstel gedaan en deed et weer, kan je eventueel ook systeemherstel nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
agrovenstein schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:44:
vreemd. ik neem ook aan dat de opstart schijf ook op moederbord sata 1 zit aangesloten dus dat kan het ook niet zijn. Kan je niet met herstel het opstartherstel doen? Heb eens stroomstoring gehad en toen wou win 7 totaal niet meer opstarten en opstartherstel gedaan en deed et weer, kan je eventueel ook systeemherstel nog proberen.
Ook al gedaan, geen effect. Echt raar idd. Ik kan wel systeem herstel doen van Paradigit. Die recovery staat op een partitie op de oude schijf. Als ik dat doe, dan gaan toch alleen de gegevens van de oude schijf verloren en doet ie toch niks met de nieuwe schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
als dat de recovery is van vista dan zal hij dat normaal gesproken moeten doen op de vista schijf maar zou het niet doen omdat je daar toch niks aan hebt.
vind het merkwaardig. maar je kunt nietmet de win 7 disk booten en dan voordat je op installeren drukt op recovery o.i.d. drukken dit zit onder de installeer knop. hier kun je een systeemherstel van de Win 7 disk uitvoeren.. Als je dit nog niet gedaan hebt is het altijd een gokje waard. En wat heb je gedaan voordat je als laatste keer herstarte waarna hij het niet meer deed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
agrovenstein schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:52:
als dat de recovery is van vista dan zal hij dat normaal gesproken moeten doen op de vista schijf maar zou het niet doen omdat je daar toch niks aan hebt.
vind het merkwaardig. maar je kunt nietmet de win 7 disk booten en dan voordat je op installeren drukt op recovery o.i.d. drukken dit zit onder de installeer knop. hier kun je een systeemherstel van de Win 7 disk uitvoeren.. Als je dit nog niet gedaan hebt is het altijd een gokje waard. En wat heb je gedaan voordat je als laatste keer herstarte waarna hij het niet meer deed.?
Die recovery van Windows 7 heb ik ook al geprobeerd, alleen er zijn volgens mij 3 verschillende soorten reparaties, weet zo niet of ik ze allemaal geprobeerd heb. Moet ik nog even kijken dan. Maar ben nu niet thuis.
Voordat ie het niet meer deed heb ik verder niks gedaan. Heb em tijdens de installatie gewoon zijn gang laten gaan, kwam niet met foutmeldingen of niks. Liep gewoon prima, er kwam te staan dat ie em gereed ging maken voor eerste gebruik ofzo iets en dan zou die opnieuw starten. En toen kwam die dus constant met die recovery voor Vista.

Ohjah, toen ik de Vista schijf had ontkoppeld, kon die geen bootable device vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Row1 op 06-02-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
poeh dan weet ik het voor zover ook niet meer zal nog even zien zodra ik weer thuis ben.
heb verder zelf nog nooit problemen gehad met win 7 installaties terwijl ik er al 50 en 2 maanden heb gedaan dus vandaar dat ik er niks van snap..
Misschien nog een nieuwe installatie proberen? als er verder toch geen belangrijke gegevens opstaan dan kan je dit gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
agrovenstein schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:01:
poeh dan weet ik het voor zover ook niet meer zal nog even zien zodra ik weer thuis ben.
heb verder zelf nog nooit problemen gehad met win 7 installaties terwijl ik er al 50 en 2 maanden heb gedaan dus vandaar dat ik er niks van snap..
Misschien nog een nieuwe installatie proberen? als er verder toch geen belangrijke gegevens opstaan dan kan je dit gewoon doen.
Ok bedankt voor je hulp in ieder geval. Ik zal nog wat dingen proberen als ik thuis ben. ;)
Maar wat zou nou de juiste bootvolgorde moeten zijn dan? Standaard stond ie bij mij op:
1. DVD Drive
2. Oude schijf
3. Nieuwe schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Dit heeft te maken dat tijdens de instal van windows 7 je vista schijf nog in je systeem hing.
Deze is nu nodig voor het opstarten, (je master boot record)

Deel de nieuwe schijf op in 2 partities en zet op 1 je data
andere deel gebruiken voor windows.

Nu vista schijf loshalen
WIndows opnieuw installeren

Succes

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
Nu het volgende probleem. Heb 1 schijf er aan hangen. Ik probeer nu Vista opnieuw te installeren, heb de schijf geformatteerd. En heb een legale Vista cd. Installatie gaat prima, totdat hij bij het punt "installatie voltooien" is. Daar blijft hij hangen. Achter "installatie voltooien" blijven normaal die puntjes van 1 naar 3 gaan. Hij blijft nu bij het 2e puntje steken en staat zeker al een kwartier zo. Muis kan ik nog wel bewegen. Er is ook geen hdd activiteit. Wat nu weer? Wat een gedoe zeg.
Pagina: 1