Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Mijn schoonvader heeft een HP DV9780EG (http://h10025.www1.hp.com...00&dlc=en&product=3658345) en sinds kort doet de laptop 'vreemd' (enorm veel schijfactiviteit, vastlopers, erg traag afsluiten).

Nu heb ik HD Tune Pro op de harde schijven (2 x 250 Gb 5400 Rpm) losgelaten en bij schijf 1 (waarschijnlijk de systeemschijf) kwam de volgende melding tevoorschijn:

Ultra DMA CRC Error Count (current: 200 - worst: 200 - threshold: 0 - data: 2 - status: warning)

Nu schijnt deze fout te maken te hebben met een brakke datakabel. Echter, de HDD zit rechtstreeks op het moederbord van de laptop aangesloten (zonder kabel dus). Moet ik me nu zorgen maken over de gezondheid van de harde schijf of kan er wellicht iets met het moederbord aan de hand zijn? Of is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Dit vraag ik i.v.m. het feit dat mijn schoonvader misschien een SSD als systeemschijf wil aanschaffen en het is dan lullig als het moederbord brak is.

/oftopic: is het verstandig om in deze laptop een SSD te stoppen of is de chipset (NVIDIA nForce 430) ontoereikend?