Internet security 2010, hoe krijg je het binnen ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Jullie kennen het vast wel, internetsecurity 2008, vorig jaar de 2009 en nu hebben we dat internetsecurity 2010. En dan bedoel ik een spywareachtig iets die het hele systeem naar de *** helpt. In vroeg stadium heb ik altijd het wel kunnen herstellen maar als het er al helemaal in zit is er geen beginnen meer aan. Ongetwijfeld zal ook dan een mogelijkheid zijn het te herstellen, maar omdat een windows installatie sneller gaat kies ik daar dan voor. Nou kan ik mijn pc wel opnieuw installeren , maar wat ik mij af vraag: Waar komt het vandaan en hoe kun je het voorkomen ? Dat is een vraag dit tot nu toe voor mij onbeantwoord is gebleven.

Afbeeldingslocatie: http://www.2-spyware.com/images/data/internetsecurity2010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik heb nog nooit een virus in mijn leven gehad maar nu heb ik er dus 1 te pakken, en wel deze... Ik zoek op internet hoe die te verwijderen maar kom er nog niet echt uit. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Brik schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:03:
Ik heb nog nooit een virus in mijn leven gehad maar nu heb ik er dus 1 te pakken, en wel deze... Ik zoek op internet hoe die te verwijderen maar kom er nog niet echt uit. Iemand tips?
http://www.bleepingcomput...ve-internet-security-2010

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Hij wil volgens mij weten weten hoe hij virussen kan voorkomen en niet hoe hij Norton Internet Security moet verwijderen :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
iisschots schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:11:
[...]

Hij wil volgens mij weten weten hoe hij virussen kan voorkomen en niet hoe hij Norton Internet Security moet verwijderen :)
ehm, dit is toch echt een link om internet security 2010 (niet de norton versie :P ) te verwijderen :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Ja, das idd de link. Had die ook al gevonden maar na precies dat opgevolgd te hebben blijft het er nogsteeds opstaan. Lees steeds meer dat dat ding bijna niet te verwijderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
Brik schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:52:
Ja, das idd de link. Had die ook al gevonden maar na precies dat opgevolgd te hebben blijft het er nogsteeds opstaan. Lees steeds meer dat dat ding bijna niet te verwijderen is?
offline booten met WinPE cd en offline scan doen :?

lijkt me sterk dat je hem dan nog niet kan verwijderen. online verwijderen in een windows sessie doe ik sowieso nooit meer (weinig kans ook tegenwoordig met die ranzige malware :X ) maar offline...lukt me altijd

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Powershell schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:20:
[...]

ehm, dit is toch echt een link om internet security 2010 (niet de norton versie :P ) te verwijderen :?
Dan heb ik verkeerd gelezen, sorry :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Woeii :), lijkt er op na 3 keer proberen dat het dan uiteindelijk toch gelukt is!

Vraag me dan echter toch wel af hoe ik eraan gekomen ben. Heb nog nooit een virus gehad en ben ook normaal gesproken erg voorzichtig met dit soort dingen. Tevens het ik ESET antivirus maar die heeft hem dus niet helemaal eruit kunnen filteren.... :/

[ Voor 60% gewijzigd door Brik op 08-02-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan van alles zijn, van het openen van een website tot het installeren van een programma.
Zorg dat alles up-to-date is, met de laatste versie's zorg dat je web-anti-virus-scanning hebt.
Tevens open alleen dingen van betrouwbare bronnen. Vermeid "to good to be true dingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dit soort malware komt krijg 99,9% van de tijd door het zelf te installeren. Er zijn genoeg sites op internet waar lekken in de gebruikte software zit. Die sites worden geinfecteerd en wanneer de gebruiker naar die site gaat (die daarvoor te vertrouwen was) word deze gepresenteerd met een scherm wat zich voordoet als online virusscanner die de aandacht probeert te trekken. Door daar zonder na te denken te klikken op links worden de daadwerkelijke elementen geinstalleerd. Ook reclameonderdelen van sites kunnen geinfecteerd zijn (dus niet de site zelf maar onderdelen die van andere sites geladen worden). Hoe je het ook went of keert: veelal word het door de gebruiker zelf geinstalleerd / toegestaan.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik vraag me af of er specifieke websites zijn waar deze zooi vandaan komt (of bepaalde mails?).
Heb deze week een stuk of 6 pc's gehad waar het op stond en die nu niet meer zo best bruikbaar waren. Allemaal vrij makkelijk eraf gekregen, maar voorkomen is beter.

Het zijn pc's waarmee men eigenlijk helemaal niet veel op internet zit. Geen downloadprogramma's, PtoP spul etc.
Behalve "internet security 2010" of een variant ervan stond er ook verder helemaal niks van spyware op.

Ik kon uit de browser geschiedenis van de pc's geen link leggen of ze allemaal op een bepaalde site waren geweest. En op de meeste pc's stond ook geen messenger software geinstalleerd.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan van alles zijn van reclames tot verkeerde sites bezoeken, een url zegt niet altijd alles. Je zou ook bijvoorbeeld via tweakers.net geïnfecteerd kunnen worden door een banner waar je op klikt, of als t.net gehacked is en er een obscuur script draait. homedecocenter.eu oid is ook een legitieme site met links naar china... alleen ik heb het gemeld maar ze doen er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee hoe je Personal Security kan verwijderen?
staat op de laptop (werk) heb geen bevoegdheid om tools (voor verwijderen) te downloaden
start veilig modus, geen suk6, systeemherstel start niet op, verwijderen via configscherm software daar gebeurde er ook niets, en op de C is ook geen UNINSTALL PERSSEC te bespeuren.
Kan eigenlijk ook niet wegens diezelfde onbevoegheid (denk ik)
Ik kan op het intranetwerk en ook op internet; maar die popups blijven.

dank voor reactie

vr gr
Aline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:09
Contact opnemen met de systeembeheerder daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat je zelf met een zakelijke laptop bezig gaat. Gewoon contact opnemen met je systeembeheerder dus Aline. Dan ben je ook het snelst van de ergenis af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:03
Deze "programma's" zijn te verwijderen met Malwarebytes Anti-Malware. Installeren, updaten en een volledige scan doen ZONDER internetverbinding. Ik heb zo al meerdere vergelijkbare programmatuur kunnen verwijderen.

Is gratis, en hier te vinden: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
En je leest voor het gemak voorbij het feit dat Aline deze problemen op een zakelijke laptop met restricties heeft? Malwarebytes Anti-Malware kennen we hoop ik intussen allemaal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen heb ik veeeeeeel (miserie) van dat ding gelezen op ander forum
er rest mij idd maar 1 oplossing: de beheerder te contacteren

bedankt voor de reactie

vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Pas heb ik deze verwijderd door MSE te installeren. Deze kreeg hem er makkelijk af. Er zat een ander AV pakket op, maar die herkende hem dus blijkbaar niet, laat staan dat hij 'em eraf haalde.

[ Voor 19% gewijzigd door Shaggy_NL op 04-03-2010 11:02 ]

Pagina: 1