Laptop wordt te heel warm

Pagina: 1
Acties:

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:16
(weet niet of dit de goede plek is, in CSL Faq staat dat je het bij verschillende subfora moet ankaarten, maar dit gaat dus over emerdere onderdelen van de laptop)

Ik heb een probleem met mijn laptop, hij wordt namelijk VEEL en VEELs te warm

zo warm zelfs, dat het stuurprogramma ervan vastloopt

mijn vraag is dus, wat kan ik eraan doen, ik heb niks verandert, de in en uitlaat delen zijn vrij en er zit nauwelijks stof in, toch wordt hij sinds een tijdje verschrikkelijk warm

gemeten met speedfan

idle

GPU: 75C
HD0: 45C
Temp1: 74C
core0: 58C
core1: 58C

temperaturen onder langere stress (spellen als World of Warcraft e.d.)

GPU:102C
HD0: 70
Temp1: 94
core0: 93
core1: 93

de temperaturen inidle zijn al enorm aan de hoge kant, maar de eibak temperaturen van stress zijn zowat niet veilig...

mijn vraag dus, wat kan de oorzaak hiervan zijn, stof of verstopte lucht in/uitaat is het iig niet
ook heb ik mijn laptop nooit overgeclocked

specs: Asus A7sN
cpu T9300 @ 2.5GHz
gpu:Nvidia T9500M GS

edit: typo in titel maar kan het niet meer veranderen :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je ook al eens gemeten met andere tools dan Speedfan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
Draait de fan wel normaal?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dalyxia
Question Mark schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:31:
Heb je ook al eens gemeten met andere tools dan Speedfan?
nee, maar ik geloof dat de waardes wel kloppen of iig goed in de buurt komen, als de laptop langer aan blifjt staan, knalt het beeldschermstuurprogramma eraf, met als melding "het beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is herstelt" tijdens en daarna worden er ook allerlei artifacts op het scherm weergegeven

fan draait normaal

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12 15:50

BHQ

Mwoa :z

Blaas het fannetje eens uit, kan zijn dat er veel stof in zit en dat de koeling daardoor een stuk minder is.

• Dalyxia
Jarpse schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:44:
Mwoa :z

Blaas het fannetje eens uit, kan zijn dat er veel stof in zit en dat de koeling daardoor een stuk minder is.
lezen is ook een vak

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Dalyxia schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:30:
.. er zit nauwelijks stof in..

..de temperaturen inidle zijn al enorm aan de hoge kant, maar de eibak temperaturen van stress zijn zowat niet veilig...

mijn vraag dus, wat kan de oorzaak hiervan zijn, stof of verstopte lucht in/uitaat is het iig niet
ook heb ik mijn laptop nooit overgeclocked
Je zegt nauwelijks stof, maar je hebt hem dus niet een keer doorgeblazen (bv met perslucht)? Als je de laptop regelmatig gebruikt is het toch echt waarschijnlijk stof, niet (alleen) in het filter, maar voornamelijk in de laptop/fans zelf.

Het zou ook je thermal paste/pads kunnen zijn, dus tussen de heatsinks en de fans, die kan bv uitgehard zijn en niet goed meer werken, maar het enige wat je daaraan kan doen is openen, schoonmaken en opnieuw pasten.

• Dalyxia
BradKing schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:16:
[...]

Je zegt nauwelijks stof, maar je hebt hem dus niet een keer doorgeblazen (bv met perslucht)? Als je de laptop regelmatig gebruikt is het toch echt waarschijnlijk stof, niet (alleen) in het filter, maar voornamelijk in de laptop/fans zelf.

Het zou ook je thermal paste/pads kunnen zijn, dus tussen de heatsinks en de fans, die kan bv uitgehard zijn en niet goed meer werken, maar het enige wat je daaraan kan doen is openen, schoonmaken en opnieuw pasten.
ik heb de laptop zelf al open gehad, en er was absoluut geen stof te zien, ik wou hem niet al te ver openschroeven dus heb het koelblok niet van de cpu gehad, daar zou idd nog wat mee mis kunnen zijn, helemaal nu die steeds zo warm wordt dan hard dat natuurlijk wel lekker uit

project voor de saaie zondag maar

dank u voor al uw advies :)
Pagina: 1