Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:07
Ik heb sinds een tijdje een redelijk apart probleem met mijn Lenovo Thinkpad Z61m.
Sinds de vorige accu overleden is heb ik een nieuwe 9 cells (orginele lenovo) accu aangeschaft.
De 9 cells accu is dus nog niet zo heel erg oud en heeft zeker nog niet zoveel laadcyclussen gehad.

Ik heb mijn laptop i.v.m. stage een tijd bijna niet gebruikt omdat ik hem niet nodig had voor mijn opleiding.
Nu mijn opleiding zich weer hervat heb ik mijn laptop dus weer nodig en doen zich er allerlei vreemden probleempjes voor met de accu. Hoewel de accu nog wel gewoon lijkt te werken:

*Laptop hangt niet aan de netstroom, accu is ca. 70% vol krijg ineens de melding dat de accuspanning kritiek is. En de laptop gaat in slaapstand. Ik haal de laptop weer uit slaapstand en kan hem weer "normaal" gebruiken.

*Laptop gaat niet aan terwijl de accu voor 60% nog vol was. Wanneer ik de netstroom aansluit gaat de laptop aan en loopt de accu door gebruik gewoon leeg.

Laptop is hierdoor erg onbetrouwbaar geworden voor mij omdat ik niet altijd de beschikbaarheid heb tot netstroom om hem aan te sluiten en dan de accu te gebruiken.

Iemand van jullie misschien ideeën? Ik denk namelijk dat ik nog wel garantie heb op de accu, maar ik weet niet zeker of het hier aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 11:48
Windows 7 misschien? Er zijn wat problemen met Windows 7 en sommige laptops, Microsoft is dit aan het onderzoeken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 17:30
Misschien de accu even calibreren?

Dus even helemaal opladen, dan gebruiken tot er echt niks meer inzit, en dan weer helemaal opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Cubic X bedoelt dit artikel: nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7 Heb je onlangs Windows 7 geinstalleerd?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Bedankt voor jullie reacties.

Nee ik heb nog gewoon Windows XP.

Ik ben er een beetje huiverig voor om m'n accu opnieuw te calibreren. Mijn vorige accu is overleden nadat ik dit gedaan had, terwijl het niet eens een heel slechte accu was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322341

Gewoon accu calibreren, dan kan die zich herstellen. Gebeurt dat niet dan is de accu niet goed en dus evt. garantie aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Laptop gisteren helemaal opgeladen en daarna helemaal laten leeglopen.

Je raadt het nooit, de accu wordt nu helemaal niet meer opgeladen en staat constant op 0%. Wat ook gek is dat de informatie in het Thinkvantage energiebeheer programma ook helemaal niet klopt. Er staat namelijk dat er pas 4 oplaadcyclussen zijn geweest. En dat zijn er uiteraard wel meer geweest. Maar niet belachelijk veel... meer, de accu moet eigenlijk nog in een heel goede staat zijn. Maar lijkt nu dus gewoon dood te zijn.

Mailtje is al verstuurd naar de webshop voor garantie, hopelijk doen ze er niet moeilijk over. Standaard heb je toch wel 1 jaar garantie op laptopaccu's of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

ja die accu is toe aan vervanging. En garantie kan je vaak naar fluiten bij een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 01:35
Als je pech hebt dan heb je een accu gekocht die al een paar jaar lag. Li-Ion accu's verouderen namelijk ook als je ze niet gebruikt. Staat er niet ergens een productiedatum op die accu?

• CrystalViriS
Productiedatum staat er niet op nee...

Nu een dag later is de accu weer begonnen met opladen... dat terwijl er gisteren gedurende een halve dag niets bijkwam. Hij lijkt het nu weer normaal te doen, tot nu toe dan. Mijn laptop ging net ook gewoon aan zonder netstroom.

Ik hoop dat alles meevalt, ik ga voor een notebook van bijna meer dan 3 jaar oud geen nieuwe accu meer kopen namelijk. (Dit is al de tweede accu die ik ervoor heb moet kopen). Maar het is zo onhandig omdat ik hem zoveel nodig heb voor mijn opleiding.
Pagina: 1