Apache of PHP settings maken upload bestanden niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41
Tweakers,

Sinds een tijdje lukt het niet meer om op de webserver waar een website op draait bestanden te uploaden die groter zijn dan 200kb. Wanneer je dit toch probeert krijg moet je heel lang wachten waarna er uit eindelijk niets gebeurd of je krijgt een time out scherm.

Uiteraard heb ik naar alle standaard mogelijkheden gekeken die problemen kunnen veroorzaken zoals de php settings:
max_execution_time = 1800 ;
max_input_time = 600;
memory_limit = 72M ;

Deze settings staan relatief hoog voor bepaalde offline scripts die ook altijd zo hebben gestaan en we nodig hebben. Alle apache settings staan op standaard of op een setting die overeenkomt met de ontwikkelserver die het probleem verder niet heeft.

Wanneer je kleinere bestanden gebruikt gaat het uploaden overigens prima.

Verder is er de afgelopen tijd te veel aan de server veranderd om na te gaan aan welke setting het precies heeft gelegen. Deze zijn grotendeels allemaal wel bijgehouden maar deze hebben niet veel te maken met het uploaden van bestanden.

Is iemand bekend met dit probleem en heeft iemand een idee waar ik kan zoeken om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
heb je de instelling max_upload_filesize al geprobeerd ?

[ Voor 3% gewijzigd door ieperlingetje op 06-02-2010 16:54 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
Ja, de post_max_size is 8M en de upload_max_filesize is 10M

Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En bevat het uploadscript zelf ook instellingen voor de uploads (mime-types, bestandsextensies enz.) ?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
Ja maar niets speciaals. Het script werkt normaal op de ontwikkel server dus daarom sluit ik een beetje uit dat het dat is.

Wel is er voor de problemen begonnen de apache module expires.load toegevoegd die de expire headers heeft aangepast. Mogelijk kan ik deze module even uit zetten om te kijken of het daar aan ligt. Of denk je dat dit niks uit zou mogen maken?

Edit: meteen maar even uitgezet en geen verschil met deze module uitgeschakeld

[ Voor 10% gewijzigd door Erpenator2 op 06-02-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
Probleem gevonden op het moment dat ik het had opgegeven :) Het is geen server probleem maar het ligt aan Kaspersky Anti-Virus. Dit was op alle pc's aanwezig ook op andere lokaties maar niet op de thuis laptop die ik zojuist heb uitgeprobeerd om te kijken of bepaalde settings wijzigingen geholpen hadden.

Toen het werkte direct mijn werk pc gestart en daar naar de verschillen gekeken en de anti-virus uitgeschakeld. Daarna werkte het.

Dit topic staat nu dus helaas wel in een verkeerd forum, aangezien het niets met apache en php te maken had.
Pagina: 1