Onlangs ben ik over gegaan naar Windows 7 x64 (nieuwe installatie), en tegelijkertijd een upgrade naar 4GB en een SSD-drive (Intel Postville 40GB) gedaan. Ik kwam van 2GB en een WD raptor 74GB, waar ik achtereenvolgens Windows Vista en Windows 7 x64 RC1 op gedraaid heb. Onder beide Windowsversies had ik geen problemen.
Het probleem is dat Windows Media Center crasht als ik in de instelprocedure zit van mijn TV-tuner. Op moment dat ik de overstap maak van het scherm 'settop-box ja/nee' naar de aanbieder van DVB-T (daar staat normaal KPN). Deze pagina bereik ik echter niet: op dat moment crasht (stopt) Media Center direct. Ik kan Media Center opnieuw opstarten maar de TV-procedure niet: Volgens Media Center is de tuner dan niet beschikbaar.
Wast ik heb getest, maar wat niet werkt:
• memory remap feature uit;
• 2GB in plaats van 4GB;
• nieuwste driver van Hauppauge en chipset geïnstalleerd;
• Tuner in een ander PCI-slot
• Media Center opnieuw installeren d.m.v. 'Windows onderdelen verwijderen'
Goed om te vermelden is dat de tuner het wel doet: in Media Portal heb ik deze werkend gekregen. Ook de test utility van Hauppauge geeft aan dat de tuner goed werkt, evenals de driver. Op het moment dat ik de kabel selecteer als bron, kom ik wel in het keuzescherm (waar op dat moment Ziggo staat). Dit doet mij vermoeden dat het in de aansluiting tussen Media Center de de driver zit, of in het DVB-T gedeelte in Media Center zelf. Ook de file die Windows Media Center met de verschillende aanbieders zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Een lijstje met hardware om een goed beeld te geven:
• Intel E6600
• Asus P5B Deluxe WiFi
• 4GB geheugen (Corsair PC-6400 CL5)
• SSD (Intel X25-V Postville 40GB), hier staan gebruikersprofielen en Windows op.
• Harde schijven (Maxtor 200GB, Samsung 500GB), hier staan alle bestanden op.
• Ati Radeon X2600XT
• Hauppauge HVR-1300
Is het mogelijk om dit probleem op te lossen of om een work-around te vinden waardoor ik mijn tuner alsnog in Windows Media Center aan de praat krijg? Ik vind Media Portal niet prettig genoeg om daarmee verder te gaan.
Het probleem is dat Windows Media Center crasht als ik in de instelprocedure zit van mijn TV-tuner. Op moment dat ik de overstap maak van het scherm 'settop-box ja/nee' naar de aanbieder van DVB-T (daar staat normaal KPN). Deze pagina bereik ik echter niet: op dat moment crasht (stopt) Media Center direct. Ik kan Media Center opnieuw opstarten maar de TV-procedure niet: Volgens Media Center is de tuner dan niet beschikbaar.
Wast ik heb getest, maar wat niet werkt:
• memory remap feature uit;
• 2GB in plaats van 4GB;
• nieuwste driver van Hauppauge en chipset geïnstalleerd;
• Tuner in een ander PCI-slot
• Media Center opnieuw installeren d.m.v. 'Windows onderdelen verwijderen'
Goed om te vermelden is dat de tuner het wel doet: in Media Portal heb ik deze werkend gekregen. Ook de test utility van Hauppauge geeft aan dat de tuner goed werkt, evenals de driver. Op het moment dat ik de kabel selecteer als bron, kom ik wel in het keuzescherm (waar op dat moment Ziggo staat). Dit doet mij vermoeden dat het in de aansluiting tussen Media Center de de driver zit, of in het DVB-T gedeelte in Media Center zelf. Ook de file die Windows Media Center met de verschillende aanbieders zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Een lijstje met hardware om een goed beeld te geven:
• Intel E6600
• Asus P5B Deluxe WiFi
• 4GB geheugen (Corsair PC-6400 CL5)
• SSD (Intel X25-V Postville 40GB), hier staan gebruikersprofielen en Windows op.
• Harde schijven (Maxtor 200GB, Samsung 500GB), hier staan alle bestanden op.
• Ati Radeon X2600XT
• Hauppauge HVR-1300
Is het mogelijk om dit probleem op te lossen of om een work-around te vinden waardoor ik mijn tuner alsnog in Windows Media Center aan de praat krijg? Ik vind Media Portal niet prettig genoeg om daarmee verder te gaan.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP