[OSX] toegang tot bestanden op iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn kantoor heb ik een iMac staan, waarop alle bestanden staan waarmee ik werk. Omdat ik veel op reis ben wil ik met mijn Macbook onderweg of op een andere locatie toegang hebben tot die bestanden.
Ook moet er steeds een backup worden gemaakt van de bestanden via Time Machine.

iDisk is natuurlijk een ideale oplossing, maar het is veel te traag.
Via file sharing kan ik alleen toegang krijgen tot de bestanden op mijn iMac binnen mijn lokale netwerk, maar niet daar buiten.

Heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waarom is iDisk te traag? (Als het het aan de server/service ligt, kijk dan naar Dropbox)

Als er geen sneller internet op het kantoor is, dan zit je simpelweg gewoon met een trage overdracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Een externe HDD lijkt mij het beste dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aloys schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:04:
Waarom is iDisk te zwaar? (Als het het aan de server/service ligt, kijk dan naar Dropbox)

Als er geen sneller internet op het kantoor is, dan zit je simpelweg gewoon met een trage overdracht. :)
Internetsnelheid is geen issue, maar de uploadsnelheid op iDisk is gewoon dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dropbox werkt prima snel (ervaring, maar je moet wel even de limiet uitzetten bij de voorkeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dropbox kun je toch niet je iMac op afstand besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je een Mac op afstand moeten besturen als je alleen maar je files in sync wil hebben? In dit geval is iets als dropbox al voldoende. Je kunt het ook handmatig doen door gebruik te maken van iets als rsync. In ieder geval is via de zoek hier een waslijst aan topics te vinden waarin dezelfde vraag centraal staat. Zoeken op data synchroniseren levert je vast wel die waslijst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 06:13
Ja kan ook de services gebruiken, die je al standaard op je systeem hebt staan.
Kijk eens bij "delen" naar de opties van "bestandsdeling" (voor ftp en windows share) en "schermdeling" (vnc) en "extern inloggen" (ssh).
Daarnaast kan je deze services ook door een ssh-tunnel laten lopen, voor een extra beveiliging.

Maar om deze services op je kantoor te gebruiken, vraag aan jouw netwerkbeheerder of het mogelijk is om een netwerkpoortje naar je systeem door te sluizen. (het liefst poort 22 voor ssh)
Wil hij dat niet, dan raad ik je (net zoals boven) dropbox, een externe ftp server of een externe disk aan.
Of vraag aan de beheerder wat hij nog meer aan kan bieden.

[ Voor 42% gewijzigd door freyk op 07-02-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het nadeel van die services zit 'm in het feit dat je dan alles handmatig op beide machines moet gaan nakijken en over gaan hevelen. Met tools als rsync en dropbox is dat niet nodig omdat die tools zelf kijken wat er nieuw en geupdate is en wat niet. Die brengen dan alleen de wijzigingen over naar de andere kant. Dat scheelt je een shitload aan werk. Overigens is het aan te raden om al die services absoluut niet te gebruiken op werk. Als de boel het netwerk verneukt heeft dat vergaande gevolgen voor het netwerk en voor jou. Op dit soort zaken kan namelijk ontslag op staande voet staan! Verder is het inderdaad raadzaam om systeembeheer eens aan de veren te trekken en de vraag bij hun neer te leggen. Die komen vast wel met wat oplossingen al dan niet in samenspraak met het management.
Pagina: 1