Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 15:00
Nu mijn minidisc defect is ben ik op zoek naar een nieuw muziek opname apparaat.
De opnamekwaliteit moet hoog zijn want het toestel dient voor professioneel gebruik.
Ik heb hier nog een goede microfoon liggen (Sony) met een mini-jack aansluiting.

Het liefst zie ik dus een "minidisc" zonder disc, maar met bijvoorbeeld flash geheugen of sd-kaartjes.

Veel mp3-spelers bevatten een opnamefunctie, maar deze zijn meestal slecht. Ik vond enkele mp3-spelers met hd (van bv Iriver) met line-in, maar dit zijn oude modellen.

Na het bezoeken van een winkel (en aangezien vorige topics hierover minimum drie jaar oud zijn) zoek ik hier wat hulp.

Heeft iemand ervaring met de muziekrecorders van deze generatie? Prijs/Kwaliteit?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant topic.

Een half jaar geleden stond ik voor dezelfde keuze en ben toen voor een tweedehands minidisc speler gegaan omdat ik het idee had dat de duurdere mp3 spelers met opnamefunctie niet dezelfde prijs/kwaliteit verhouding boden.

Ik moet zeggen dat ik het feit dat je met schijfjes werkt niet als storend ervaar en ik ben ook erg te spreken over de kwaliteit van de opname en de mogelijkheden/gebruiksgemak van de minidisc.

Geen gebruikservaringen helaas dus van mijn kant, maar ik zal dit topic met interesse volgen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Dit topic gaat richting Draagbare Mediaspelers.
Neem aan dat de benaming van het forum wel de lading dekt waarom dit topic beter dan geplaatst kan worden :)

AUD --> PMD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 15:00
Blijkbaar zijn er niet veel mensen die zo'n apparaat in hun bezit hebben.
Na lang zoeken vond ik deze recorders:

Op de website van Zoom vond ik deze modellen:Op de website van Sony vond ik deze modellen:Op de website van Olympus vond ik deze modellen:Op de website van P&M Pro vond ik deze modellen:Bij Sony valt het op dat de M10, het meest recente toestel van die lijn, toch het goedkoopst is.
Tussen de verschillende recorders zit een groot prijsverschil. Toch staat bij de specificaties bijna overal 96 kHz aan 24-bit. Ook bieden sommige fabrikanten digitale recorders aan buiten deze hierboven. Ik veronderstel dat deze dan van mindere kwaliteit zijn? Wat het verschil dan precies is met een PCM weet ik niet.

Op specificaties alleen kan je zo'n recorder best niet kopen. Heeft iemand ervaring met een van bovengenoemde recorders?
Alle aanvullingen zijn welkom.

edit:
Hier vind je een mooi overzicht met prijslijst.

[ Voor 3% gewijzigd door maartenlambrech op 10-02-2010 13:30 ]

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Steek bijvoorbeeld hier je licht eens op, daar vind je voorbeelden van apparatuur die je nodig hebt:

www.feedback.nl/recording/recorders/