Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Atapi fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens even door jullie forum heen gesnuffeld, en mijn computer reageert traag en soms niet..
nu heb ik eens in mijn logboek gekeken wat jullie mij aanraadde, en kreeg ik heel veel atapi fouten te zien

mischien heel simpel maar is dat één van de .. onderdelen die mijn pc zo vertraagt?
ik heb op google bij afbeeldingen gezien dat het vooral hardware is.

klopt dit?

ik heb windows xp

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Sowieso wel handig om je systeem specificaties neer te zetten. En post de precieze error eens!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal jullie zo veel mogelijk informatie geven:

mijn specs:

Moederbord : Asus P5K SE
Chipset : Intel P31/P35
Processor : Intel Core 2 Duo E6750 @ 2666 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GTS
Harde Schijf : Hitachi (320 GB)
DVD-Rom Station : LITE-ON DVDRW LH-20A1S
DVD-Rom Station : ONO EBWHY3OTEN SCSI CdRom Device
Monitor Type : Lite-On Technology H15AAC/U - 15 inches
Netwerkkaart : L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (september 2009)

heel apart, want nu mijn pc éénmaal opgestart is, duurt het nog eventjes voordat ik programma's op kan starten (explorer.exe duurt dus lang met laden).
verder is het opstarten van programma's ook niet snel, maar als het eenmaal opgestart is. gaat het wel weer gewoon snel.. Bijvoorbeeld: windows media player, 20 minuten geleden, wilde ie niet opstarten en nu 20 minuten later, wil ik het weer eens proberen doet ie het na 10 seconden en kan ik nu gewoon muziek luisteren.
heel appart, ik heb me temp folder leeggehaald (windows> uitvoeren> %temp%) alleen sommige (3) bestanden wilde ie niet verwijderen, nou weet ik niet of dat kwaad kan.

als u meer info nodig heeft hoor ik het graag.

edit: ook software verwijderen, zoals flight simulator, duurt een eeuwigheid..

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-11 15:38
Waar is de precieze error waar Little_captain ook al om vroeg? Mijn glazen bol kaggelde net van m'n bureau namelijk.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Meldingen over atapi heeft vaak te maken met de aansturing van je drives :) Hier heb je een lijst met alle atapi erros die je krijgt. Persoonlijk denk ik dat je harde schijf gaar is :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Klinkt alsof er ergens een bottleneck is, maar dat soort problemen kunnen vele oorzaken hebben

Heb je al eens gekeken naar je openstaande processen? (tip: Process Explorer) Misschien is er wel ergens een applicatie die je constant je geheugen / processor / hdd zit te belasten.

Verder, wanneer heb je je schijf voor het laatst gedefragmenteerd, heb je al eens een keer checkdisk uitgevoerd? In verband je ATAPI problemen (welke meestal wijzen op problemen met CD / DVD, ga eens een keer aan de slag met tools zoals Nero Disc Speed en controleer je drivers etc. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu dat ik ook veel een service control manager fout heb gebeurtenis 7023 eigenschappen:
De Application Management-service is gestopt met de volgende foutcode:
Kan opgegeven module niet vinden. .

de atapi fout (gebeurtenis 9) eigenschappen zijn dit: Het apparaat \Device\Ide\IdePort4 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

heb er een paar vegeleken maar allemaal duiden ze op dezelfde fout (die hierboven dus) zowel de atapi fout als de service control manager

nero disc speed snap ik niks van, maar is denk ik niet belangrijk want heb nu al de gebrande schijf er uit gehaald.
van de explorer processor snap ik niet wat voor gegevens jullie daarvan willen
en met de chkdsk kon ie niet verder dan stap 2, bij stap 3 stond er: kan niet verder met CHKDSK in alleen-lezenmodus.

EDIT: ik heb net een andere game verwijderd (H.A.W.X. en dat duurde maar 30 seconden) en m'n pc draait nu weer als normaal. heel appart, ik ben benieuwd hoe het zit als ik hem morgen weer opstart, ik hou jullie op de hoogte dus laat dit topic nog even openstaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 16:26 ]

Pagina: 1