4 HD's in 1 behuizing esata

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katje96
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:48
Ik zoek naar een behuizing met plaats voor 4 HD's en een esata uitgang om aan te sluiten op mijn mediaspeler Dune Prime 3.0.
Ik heb dan ook geen raid of nas nodig.
Het zou enkel dienen voor data opslag.
Op http://www.raidsonic.de/d...ases.php?we_objectID=5411 heb ik wat gevonden maar vind ik ook wat prijzig.
Kent er iemand misschien nog andere behuizingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk niet dat je snel een externe behuizing vindt voor 4 hardeschijven zonder een RAID functie. Ik kan mij weinig situaties voorstellen wanneer je dit wilt gebruiken. Ik neem aan dat jij in jouw geval de 4 hardeschijven als 1 wilt aanspreken, dan ben je eigenlijk al een vorm van RAID nodig.

Daarnaast een dergelijke behuizing vinden met eS-ATA lijkt mij ook vrij moeilijk eS-ATA is namelijk nog niet zo erg ingeburgerd. Een dergelijke behuizing zal vrij prijzig worden zoals je zelf reeds hebt ontdekt, omdat er niet echt een markt voor is en de duurdere eS-ATA interface.

Hoe groot wilde je eigenlijk de opslag capacitieit hebben?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katje96
4 X 1,5 TB
Nu heb ik 3 externe HD aan de mediaspeler hangen telkens met een voeding.
Zo ben ik op zoek gegaan voor 1 behuizing en kwam ik uit bij http://www.addonics.com/.
Ik vind hier wel niet erg veel van zoals een test ofzo maar daar staan toch een paar storage towers.
Alleen weet ik niet goed wat ik moet nemen...
De 3 HD's staan nu bijna vol met films en muziek en ik zou deze data dan ook niet graag kwijtspelen.
Bij een Raid moet je meestal toch formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Lees deze review eens, misschien is het wat je evt zoekt. Je kunt er later altijd nog een NAS van maken.
productreview: Addonics Mini Storage Tower MST5X1PM review door Gent32m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katje96
Dat is wat ik zoek maar ik ga de ST5X1PM-B of de ST5HPMES-B aanschaffen.
Eerst nog even uitzoeken wat het verschil is en of ik dit ga kunnen aansluiten op mijn mediaspeler (Dune Prime 3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:11
Pas op met addonics. Ik heb inmiddels 3 stuks van de RTM435R5 hier gehad en bij alle 3 zaten de stroomkabels van de voeding naar de HDD's los! Ze hebben geprobeerd om in één molex dubbele kabels te verwerken (dus gesplit), wat dus niet lukt/vast blijft zitten. Ook nadat de webshop in kwestie (webconnexxion.com, uitstekende service btw!) erop aangedrongen had de twee nieuwe units die verstuurd werden extra te controleren, kwamen ook deze defect aan!

Niet echt goede kwaliteitscontrole dus!

Ben uiteindelijk maar voor de ARC-5040 gegaan, er is ook een 4-bay variant van.

Schijnen geweldige DAS-sen te zijn, met echt goede performance!

3D Print Service || Activated Carbon

Pagina: 1