Ik heb een speedtouch modem en een smc router. Nu heb ik een mediacomputer die ik graag direct verbonden wil houden met de speedtouch modem, maar ik wil de gedeelde mappen wel kunne benaderen met de computers die draadloos of bedraad zijn verbonden met smc router. Echter wil dit niet lukken, voor zover ik weet doordat bij de smc router dhcp dan ook aan staat.
Ik wil dus de smc router alleen als acces point instellen, maar dit wil niet lukken. Ik heb meerdere tutorials gevolgd, en dhcp uitgezet, ip adressen veranderd etc, maar ik krijg het niet goed. Elke keer als ik namelijk dhcp en het ip adres van de smc heb veranderd kan ik geen internet meer via de smc krijgen en ook het configuratie scherm van de smc niet meer benaderen (heb het met een aantal adressen geprobeerd).
Dit zijn de gegevens die ik via ip config krijg als ik mijn laptop bedraad met de speedtouch modem heb aangesloten, en draadloos met de smc:
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres : 10.0.0.11
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standardgateway: 10.0.0.138
Ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding:
verbindingsspec DNS-achtervoegsel:
IP-adres : 192.168.2.121
Standaardgateway : 192.168.2.1
Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik het zou moeten instellen?
Ik wil dus de smc router alleen als acces point instellen, maar dit wil niet lukken. Ik heb meerdere tutorials gevolgd, en dhcp uitgezet, ip adressen veranderd etc, maar ik krijg het niet goed. Elke keer als ik namelijk dhcp en het ip adres van de smc heb veranderd kan ik geen internet meer via de smc krijgen en ook het configuratie scherm van de smc niet meer benaderen (heb het met een aantal adressen geprobeerd).
Dit zijn de gegevens die ik via ip config krijg als ik mijn laptop bedraad met de speedtouch modem heb aangesloten, en draadloos met de smc:
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres : 10.0.0.11
Standardgateway: 10.0.0.138
Ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding:
verbindingsspec DNS-achtervoegsel:
IP-adres : 192.168.2.121
Standaardgateway : 192.168.2.1
Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik het zou moeten instellen?