Slecht netwerk verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu met het internet verbonden met een USB ontvanger die nogal klein is en dus absoluut geen goede antenne heeft. Deze zit in mijn USB slot en ontvangt slechts twintig procent van het signaal, volgens de rapporten komt 90 procent van de data dan ook corrupt aan. Wanneer ik bijvoorbeeld download gaat het de eerste minuut snel om heel vlot te dalen naar bijna niets. Ook internetten en gamen via het internet lukt vaak niet.

Ik ben dan ook op zoek naar een sterkere pc adaper/ontvanger voor mijn pc zodat ik het signaal sterker opvang. Ten eerste ben ik daar dus naar op zoek, wanneer dat niet werkt ga ik misschien ook nog voor een extender. Kabel is hier namelijk niet mogelijk op zolder.

Nu vroeg ik me af welke ontvanger voor de pc aan te raden is. Alle hulp wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Aangezien het om een PC gaat kun je misschien nog het beste een interne netwerkaart kopen. Duur zijn ze niet en er zit een wat langere antenne aan die je ook nog eens kunt richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Je kunt ook een verlengsnoer kopen voor je USB ontvanger zodat je in staat bent om het antenne deel wat beter te positioneren. Of de router beter positioneren in huis, in het trappengat bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

USB adapters zijn sowieso crap. Ik zou voor een PCI kaartje gaan.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Koop inderdaad een pci wifi kaart waar je een andere antenne op kan zetten dat zal flink wat verbetering geven. Linksys zijn goede kaartjes

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Waarom is het geen optie om gewoon een kabel te trekken? Dat is, waar mogelijk, nog altijd veruit de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah dus dan is het mogelijk om een antenne vast te maken aan de kaart? Is dat niet te lastig? Zelf heb ik weinig kennis van het in elkaar zetten van een pc, ik was het laatst 8 uur bezig met het inbrengen van een nieuwe harde schijf & een grafische kaart namelijk. Zou wel erg mooi zijn als het werkt, en ik heb de MSI Eclipse dus er zou nog ruimte over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Let er wel op dat een PCI netwerk kaart met antenne niet opeens voor een super netwerk zorgt. In combinatie met herpositionering van de router (die uiteindelijk ook verzend en ontvangt) wordt het allicht beter dan met de USB ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik heb nu een USB zonder antenne dus met zal het sowieso beter worden. Een PCI is over het algemeen dus beter dan een extern apparaatje, en is het eenvoudig te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:30:
Ah, ik heb nu een USB zonder antenne dus met zal het sowieso beter worden. Een PCI is over het algemeen dus beter dan een extern apparaatje, en is het eenvoudig te installeren?
Het is gewoon een insteekkaart, dus ja. Gewoon de stroom van de kast halen, liefst zorgen dat je ergens aan geaard bent met het oog op statsische electriciteit, kast openen, kaart in een vrij PCI slot schuiven, kast weer sluiten, stroom aansluiten, PC aanzetten en zo nodig drivers installeren. Kan binnen vijf minuten gepiept zijn.

EDIT: de positie van de router is inderdaad ook belangrijk, als die bijvoorbeeld in een meterkast vol kabels staat is dat slecht voor het signaal. Als je vloeren/muren hebt van gewapend beton gaat het ook niet echt lekker.

[ Voor 15% gewijzigd door Ook al Bezet op 06-02-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
PCI is niet noodzakelijk beter dan USB. Kijk eens naar de USB adapters van Senao (met verwisselbare antenne). Sterker nog : USB kan veel beter zijn, omdat je je adapter kunt plaatsen waar je wil, itt tot PCI. Met PCI kun je je antennes wel plaatsen waar je wil, maar dan krijg je met kabelverliezen te maken.

Ik raad de Senao Sub362ext aan, (ook nub362ext of eub362ext)

http://www.wifishop.nl/pr...adapter-via-usb-11b-g.htm

[ Voor 68% gewijzigd door WVL_KsZeN op 06-02-2010 15:39 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
WVL_KsZeN schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:36:
PCI is niet noodzakelijk beter dan USB. Kijk eens naar de USB adapters van Senao (met verwisselbare antenne).
Prijs kwaliteit verhouding is wel een stuk beter. Dat Senao spul is nog best prijzig, mijn PCi kaart kostte minder dan een tientje en heeft goede ontvangst, ook als de router een eind verderop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prijs maakt niet zo heel veel uit, kwaliteit in dit geval wel (-; Router staat inderdaad in de meterkast maar de pc op de 1e verdieping en begane grond ontvangen wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:20:
Ah dus dan is het mogelijk om een antenne vast te maken aan de kaart? Is dat niet te lastig? Zelf heb ik weinig kennis van het in elkaar zetten van een pc, ik was het laatst 8 uur bezig met het inbrengen van een nieuwe harde schijf & een grafische kaart namelijk. Zou wel erg mooi zijn als het werkt, en ik heb de MSI Eclipse dus er zou nog ruimte over moeten zijn.
Er zit al een antenne aan zo'n kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat is nu aangeraden? Zo' n kaart of de link van de shop?

Wat trouwens vreemd is: soms werkt het netwerk prima, soms heel slecht terwijl het op de andere computers stabiel is... vorige systeem had ik nergens last van :o

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "onbekende" werken, is typisch van geen goed signaal.

"stappenplan":
1. Kabel proberen te trekken. Is meestal goedkoopste en betrouwbaarste optie
2. Indien kabel ECHT niet mogelijk is, dan een AP kopen. Die in client mode zetten, en klaar. Waarom een AP? Omdat deze op iedere willekeurige plek gezet kunnen worden, en met een UTP kabel verbonden worden. En ja, neem kwaliteit. Senao is goed spul.
3. Als optie 1 en 2 niets is, probeer dan met een Powerline. Dus netwerk over de stroom kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie net de volgende gegevens:
TRANSMIT
6420 succes
6420 retransmit succes
498 fail to receive ACK after all retries

RECEIVE
frames received succes 9728
frames with CRC error 85679

Betekent dit dat de verzender iets verkeer doet met zo' n hoog ontvang error percentage... is dat slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het trouwens ook aan iets anders liggen?

Dit probleem is er gekomen in mijn nieuwe pc met Antec behuizing waardoor de USB wat meer naar boven gericht is. (ook achter werkt het niet) en ik ontvang slechts 500 bytes per seconde terwijl ik voorheen minstens 400 kb/s had. Zelf heb ik nu W7 64 bit met I7920 MSI Eclipse ATI 4870 (soon 5970) en ik vind het nogal vreemd.

Is het verstandig om een nieuwe aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:05

mbr

Heb je al een usb verlengkabel geprobeerd zoals Edgarz heeft geadviseerd? Herpositioneren van de USB ontvanger kan een gunstige invloed hebben op de prestaties. Ik denk dat een nieuwe USB ontvanger niet nodig is als het voorheen altijd heeft gewerkt. Tenzij je nog gebruik maakt 802.11G dan is het interessant om overtestappen naar een 802.11N USB ontvanger en router.

Ik zelf maak gebruik van een"WL-182 GM Gaming Adapter USB ontvanger" en over de prestaties ben ik tevreden. Wat zijn de ping tijden als je pingt naar je eigen router? (meestal 192.168.0.1 of 192.168.1.100). Zelf zit ik op een gemiddelde van 2 of 3ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@mbr: Ik zou dan meteen voor een PCI kaartje gaan ipv een USB adapter :P

Offtopic: Met de kabel zit ik onder de 1ms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:35
Je zou ook nog kunnen kijken of je misschien het draadloze netwerk op een ander kanaal kan laten draaien waardoor je misschien minder storing hebt of een beter signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Welke chipset zit er nu in je USB-adapter? Heb je daar de allerlaatste driver voor? Heb je het ook al geprobeerd met bv. een Linux LiveCD ? Hebben laptops/andere PCs op dezelfde plaats wel goede ontvangst? Kan je eventueel eens de output plaatsen van een speedtest?

Ik zou persoonlijk ook zeker voor een PCI-kaartje gaan. Meestal leveren die een stuk beter ontvangst dan USB-adapters, al moet dat niet altijd het geval zijn. Als je wat met je USB-adapter wil experimenteren kan je ook altijd eens een WokFi ervan maken, hier haal ik daar zeer goede resultaten mee :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
CherandarGuard schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:19:
Waarom is het geen optie om gewoon een kabel te trekken? Dat is, waar mogelijk, nog altijd veruit de beste optie.
With ^^, soms gaat men gewoon voor het gemak van WiFi en vergeet dan dat het in sommige gevallen uteindelijk eenvoudiger is (en niet te vergeten betrouwbaarder en sneller in het gebruik) om gewoon een kabeltje te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
ik heb zelf de http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WUSB600N in combinatie met een wrt320n, en dit werkt prima. zelfs 2 verdiepingen hoger nog 4 mb doorvoer 811n dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een goed programma om het netwerk te testen, het zou wellicht ook aan de modem kunnen liggen... iets dat de CRC fouten ziet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:10:
weet iemand een goed programma om het netwerk te testen, het zou wellicht ook aan de modem kunnen liggen... iets dat de CRC fouten ziet bijvoorbeeld.
netmon :?

http://www.microsoft.com/...88333D062F&displaylang=en

wireshark kan hetzelfde, maar ik ben meer van de MS spullekes :>

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:05

mbr

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:10:
jperf: http://code.google.com/p/xjperf/downloads/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal ze eens proberen/

Heb overigens net een ouderwetse ping test gedaan met CMD en die is op een oud systeem (middelste verdieping) 100 ms en op mijn nieuwe systeem op zolder 1800 (!) ms met een verlies van 1 op 4 terwijl het op zolder eerst werkte met het oudere systeem. Zou het ook aan iets anders kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:32:
Bedankt, ik zal ze eens proberen/

Heb overigens net een ouderwetse ping test gedaan met CMD en die is op een oud systeem (middelste verdieping) 100 ms en op mijn nieuwe systeem op zolder 1800 (!) ms met een verlies van 1 op 4 terwijl het op zolder eerst werkte met het oudere systeem. Zou het ook aan iets anders kunnen liggen?
Hoe is dat "oud" systeem verbonden? Ook wireless via dezelfde dongle? Wat gebeurd er als je het oud systeem op de plaats van het nieuw systeem zet? En antwoord ook ineens op de rest van mijn vragen, ik vraag die niet voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke chipset zit er nu in je USB-adapter? Zou het niet weten O; hoe kan ik dat zien? Heb je daar de allerlaatste driver voor? Volgens update manager wel O; Heb je het ook al geprobeerd met bv. een Linux LiveCD ? Ik heb Windows. Hebben laptops/andere PCs op dezelfde plaats wel goede ontvangst? Met hetzelfde apparaat op het oudere systeem wel, possitionering is iets schever door nieuwe Antec 900 2 behuizing Kan je eventueel eens de output plaatsen van een speedtest? 512 bytes/s krijg ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:32:
Is internet met die oude pc wel snel dan?

Mij lijkt heel je draadloos gaar: 100ms is al vreemd. Misschien zitten buren op hetzelfde kanaal en kan je eens een ander channel proberen. Tegelijk misschien de router terugbrengen naar fabrieksinstellingen (zorg wel dat je een handleiding hebt, met info wat de beveiliging is na reset, hoe je wpa(2) weer actief krijgt, etc).

Als het vaste pc's zijn, dan toch overwegen om een draad te leggen. Zeker als je fanatiek gamer bent.

edit: ik denk er net aan dat je misschien iets anders gepingd hebt dan je router. 100ms zou dan wel kunnen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door _H_G_ op 08-02-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn modem gepingt met het nieuwe systeem en daar kwam dat uit, terwijl alle andere pcs het prima deden (ook mijn oude pc stond op zolde) en ook nu werken de andere op de 1e en bggrond goed. Ik denk dat het misschien aan W7 64 bit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
100ms is echt niet goed voor pc<->router. Wat bedoel je trouwens met update manager? Misschien eens bij de fabrikant de laatste driver downloaden? Wat al eerder gesuggereerd is. Je lijkt nogal wat tips te negeren. Ook jperf bijvoorbeeld.

Opnieuw installeren helpt misschien ook. Aan je overklok draad te zien, hou je van experimenteren. Leuk, maar soms lastig te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas ook al niet )-; Ik heb als model de Sitecom wireless USB 300 in het wit, het precieze model kan ik echter nergens vinden (weet niet waar dat staat)

Heel vervelend allemaal )-; Al een heel weekend geen internet op mijn computer. Als ik een nieuwe ontvanger koop, is het dan niet beter om een apparaat met meerdere antennes te nemen?

Het signaal is momenteel 40 procent (waarmee ik eerder redelijke snelheden behaalde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 22:01:
Welke chipset zit er nu in je USB-adapter? Zou het niet weten O; hoe kan ik dat zien? Heb je daar de allerlaatste driver voor? Volgens update manager wel O; Heb je het ook al geprobeerd met bv. een Linux LiveCD ? Ik heb Windows. Hebben laptops/andere PCs op dezelfde plaats wel goede ontvangst? Met hetzelfde apparaat op het oudere systeem wel, possitionering is iets schever door nieuwe Antec 900 2 behuizing Kan je eventueel eens de output plaatsen van een speedtest? 512 bytes/s krijg ik nu.
Ik weet dat je Windows hebt. De bedoeling van mijn vraag is om te kijken of het een hardware of een software/driver-probleem is. Erg handig hiervoor is een Linux LiveCD, deze kan je vanaf een CD of DVD opstarten als een normaal besturingssysteem, alleen wordt alles opgelslaan is het RAM-geheugen en worden er geen aanpassingen gedaan aan je lokale harde schijf.

Kijk bv. een met een Ubuntu LiveCD wat daar je resultaten zijn. Je kan met "lspci" (of "lsusb" in het geval van een USB-adapter) kijken welke chipset je hebt. Overigens is 512 B/s zo laag dat je volgens mij niet echt het internet op kan. Bedoelde je niet iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt. Op de andere systemen kom ik er wel op. Webpaginas werken wel maar dan moet ik letterlijk minuten werken. Hoe kan ik zo' n CD/DVD eigenlijk krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Downloaden en branden. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ubuntu (www.ubuntu.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah en dan booten zonder te installeren, ik zal het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:17:
Ja, dat klopt. Op de andere systemen kom ik er wel op. Webpaginas werken wel maar dan moet ik letterlijk minuten werken. Hoe kan ik zo' n CD/DVD eigenlijk krijgen?
Compizfox schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:01:
Downloaden en branden. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ubuntu (www.ubuntu.com)
Je kan hier de laatste ISO-downloaden. Dat kan je op CD branden, maar je kan eventueel ook nog het tooltje UNetbootin downloaden. Hiermee wordt dat ISO-bestand uitgepakt op USB, en kan je bv. met een USB-stick opstarten. Als je lang kan wachten kan je ook altijd hier een gratis CD bestellen: http://shipit.ubuntu.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als CD moet ik een partitie maken of iets dergelijks, en dat terwijl er demo staat. Dat begrijp ik niet helemaal...

Overigens ging het netwerk net even goed maar nu heb ik weer 2000+ ms, welke adapter zouden jullie mij aanraden, is het beter om er een te nemen met meerdere antennes? Mijn budget is 100 euro.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sorry, maar iets meer uitleg is toch nodig. Wat lukt er juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

In het menu (dat wat je krijgt direct na het booten van CD) moet je kiezen voor Ubuntu proberen zonder te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en dan vraagt hij of ik manuel of automatic wil booten, ik kies automatic en een installatieproces begint wanneer de CD er in zit.... 7 stappen met partities gebied enzv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Huh?

Dan heb je toch echt Ubuntu Installeren oid gekozen. Manual of automatic booten? Ik weet niet wat je bedoeld.

Heb je de Ubuntu Desktop Edition gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze http://www.ubuntu.com/getubuntu/download gedownload. Ik kies tijdens de installatie demo en dan moet ik de pc rebooten, de installatie begint dan echter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ja, je start op met de Ubuntu CD, daarna krijg je normaal zoiets te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tomoyo.sourceforge.jp/1.7/1st-step/ubuntu9.10-live/boot-livecd-en.png

Daar kies je gewoon de eerste optie, Ubuntu uitproberen zonder te installeren. Dan moet hij normaal gewoon de LiveCD opstarten, en krijg je dit te zien, het bureaublad:

Afbeeldingslocatie: http://blog.namran.net/wp-content/uploads/2009/11/ubuntu_9.10_desktop.jpg

Hier kan je rechtsbovenaan je netwerkverbinding kiezen en wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:54:
Ik heb deze http://www.ubuntu.com/getubuntu/download gedownload. Ik kies tijdens de installatie demo en dan moet ik de pc rebooten, de installatie begint dan echter :D
Wat gebeurt er als je gewoon boot vanaf de cd? Dus niks aanklikken als de CD opstart binnen Windows.

@Petervanakelyen: Goede aanvulling.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net deze http://www.wifishop.nl/pr...adapter-via-usb-11b-g.htm gekocht maar heb een probleem, hij wordt namelijk niet herkend in W7 64 bit door Windows, en ook de bijgeleverde utility voor XP werkt niet. Drivers van de cd zijn geinstalleerd maar ook in het netwerkcentrum krijg ik hem niet werkent. Iemand een idee?

• Petervanakelyen
Ik durf het bijna niet zeggen, maar als je opstart met een Ubuntu LiveCDtje kan je perfect je chipset zien, ineens testen, en de juiste drivers ineens op je Windows-partitie zetten. Je zal eerst de chipset moeten weten voor je de allerlaatste drivers van de fabrikant kan halen.

Overigens doet Windows 7 dat ook redelijk goed zelf via Windows Update, dus als je hem even met de kabel aan zou kunnen sluiten en zoeken naar updates...

EDIT, in dit artikel gelezen dat het hier blijkbaar om een Atheros AR5523-chipset gaat. Die moet normaal gezien onder Windows 7 prima werken met de laatste Atheros-drivers van Windows Update. Je kan ook de laatste Atheros-drivers hier even downloaden en op USB-stick zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Petervanakelyen op 11-02-2010 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke famillie moet ik gebruiken? Het is overigens interessant: beide werken nu samen. Als ik de USB er uit haal werkt het niet meer een andersom, maar het signaal is nu goed 30 ms ping test www.youtube.com

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:27:
Welke famillie moet ik gebruiken? Het is overigens interessant: beide werken nu samen. Als ik de USB er uit haal werkt het niet meer een andersom, maar het signaal is nu goed 30 ms ping test www.youtube.com
Hoe bedoel je "het werkt niet meer als ik hem eruit haal en andersom" ?
En wat bedoel je met "welke familie moet ik gebruiken" ?

Ben een beetje in de war zo :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel welke patch soort van de link :P Het lijkt erop dat de antenne alleen werkt wanneer mijn oude ontvanger er ook in zit... heel vreemd...
Pagina: 1