Toon posts:

lag spikes elke 60 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Tijdens het gamen heb ik al tijden last van lag spikes, ik word dan ongeveer 2 seconden teruggezet. Je begrijpt dat dit heel vervelend is.

Ik heb een USB adapter met model no. WUSB54GC

Na een tijdje googlen kwam ik erachter dat de oorzaak hiervan waarschijnlijk vista is. Vista zoekt om de 60 seconden naar nieuwe netwerken, dit lijkt te kloppen als ik in cmd: ping google.com -t type. Ik krijg dan precies elke 60 seconden een traag antwoord.

Na verder te googlen kwam ik een aantal oplossingen tegen:

Vista Anti-lag
WLAN optimizer

Bijde programma's hielpen niet. Weten jullie misschien een oplossing? Alvast Bedankt voor de moeite.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ethernet kabel ipv draadloos?
En anders omzeilen door Vista niet meer automatisch te laten zoeken naar netwerken?

[ Voor 59% gewijzigd door TheMe op 06-02-2010 15:06 ]

There is no place like 127.0.0.1

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:07
als je Windows vista hebt wil je misschien dit proberen: http://www.codecase.de/en/software/downloads/vista-anti-lag

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | Asus X870E-CREATOR | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i shift | Crucial T700 4TB | Intel Optane P5800X 1.6TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Verwijderd

Topicstarter
@TheMe
Kabel is helaas geen optie

@Powershell
Dit helpt ook niet, vreemd genoeg zijn de spikes nu niet meer elke 60 maar elke 70 seconden.

@Gijs007
Vista anti-lag had ik al getest, zonder succes

Verwijderd

Ik had precies zo'n zelfde probleem, maar ik heb het opgelost op de volgende manier:

Ik heb m'n netwerkkaart eerst gedeïnstalleerd en ook de drivers weggegooid. Daarna de windows xp drivers gedownload en die geïnstalleerd (het kan zijn dat je met compatiblity mode moet gaan klooien, weet dat niet helemaal zeker meer). Daarna heb ik vista anti-lag geïnstalleerd en toen geen last meer gehad, je moet wel anti-lag altijd aan hebben staan tijdens het gamen.

Hopelijk helpt dit je iets verder

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit heb ik ook ergens gelezen. Ik had de drivers van mijn USB adapter gedeïnstalleerd. Mijn cd die ik erbij gekregen heb in de pc gestopt, vervolgens heb ik het xp gedeelte op de cd opgezocht, alleen daar zit geen setup bij ofzo.... Ik kan wel via de adapter zelf naar de cd, maar als ik dan het xp gedeelte aanklik geeft hij een foutmelding. Ik zou ook niet weten hoe ik hem dan in compabiliteits modus moet installeren, omdat ik geen setup heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:02:
Ja, dit heb ik ook ergens gelezen. Ik had de drivers van mijn USB adapter gedeïnstalleerd. Mijn cd die ik erbij gekregen heb in de pc gestopt, vervolgens heb ik het xp gedeelte op de cd opgezocht, alleen daar zit geen setup bij ofzo.... Ik kan wel via de adapter zelf naar de cd, maar als ik dan het xp gedeelte aanklik geeft hij een foutmelding. Ik zou ook niet weten hoe ik hem dan in compabiliteits modus moet installeren, omdat ik geen setup heb.
Zijn de drivers niet via internet te downloaden? Dat heb ik toen gedaan als ik het me goed kan herinneren

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

ARP cache refresh hikje op het netwerk wellicht?
Pagina: 1