XBox Classic > VGA output probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

aangezien ik nog een oude tft monitor en een oude xbox had liggen, besloot ik een poging te wagen deze twee op elkaar aan te sluiten. Hoewel mijn kennis over dit onderwerp beperkt is, achtte ik dit mogelijk aangezien de monitor in kwestie; een LG Flatron L1919S, sync-on-green ondersteunde.
Na wat gegoogle kwam ik hier terecht: http://www.xbox-linux.org/wiki/Xbox_VGA_HOWTO , en heb dit uitgevoerd. Ik ben er 100% zeker van dat ik de juiste pins op de juiste pins aangesloten heb, maar ik krijg geen beeld. Het enige wat te zien is op de monitor is de welbekende check signal cable boodschap, welke je ook te zien krijgt als de monitor nergens op aangesloten is, er is dus geen input whatshowever.

Kan een van jullie mij misschien verder op weg helpen, of kunnen jullie er heel kort in zijn en mij vertellen dat dit gewoon nooit zal gaan werken, en indien zo, waarom?

De Xbox zelf is overigens niet gemod of wat dan ook, en het betreft de 1.0 versie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat latere versies andere video output hadden.

Ik weet overigens niet of dit het juiste forum is om dit topic in te starten, maar ik acht mijn kansen op een deskundig antwoord het grootst. :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
PAL xbox consoles outputten standaard 480i. Je zult een andere dashboard moeten gebruiken om 480p of 720p te forceren. Daarnaast moeten er ook nog een aantal pinnen van de video connector zo verbonden worden dat de encoder chip RGB signalen uitspuugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gravitone schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:49:
PAL xbox consoles outputten standaard 480i. Je zult een andere dashboard moeten gebruiken om 480p of 720p te forceren. Daarnaast moeten er ook nog een aantal pinnen van de video connector zo verbonden worden dat de encoder chip RGB signalen uitspuugt.
Houd dit in dat ik de xbox even aan zal moeten sluiten op een TV, 480p, of het liefst 720p dus, in moet stellen bij de output van de xbox, en dat het dan zal moeten werken? Ik heb de juiste pinnen aan de juiste pinnen verbonden overigens om ervoor te zorgen dat de encoder RGB uithoest. Bedankt voor de suggestie, ik zal het morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:19:
[...]

Houd dit in dat ik de xbox even aan zal moeten sluiten op een TV, 480p, of het liefst 720p dus, in moet stellen bij de output van de xbox, en dat het dan zal moeten werken? Ik heb de juiste pinnen aan de juiste pinnen verbonden overigens om ervoor te zorgen dat de encoder RGB uithoest. Bedankt voor de suggestie, ik zal het morgen eens proberen.
Nou, wellicht dat je ergens een mogelijkheid ziet om XBMC te installen. Deze doet ook 720p ouput en is een genot voor het oog, zeker voor een Xbox 1. Het menu ziet er in ieder geval stukken beter uit dan de standaard dashboard van een Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Dit werkt alleen maar met een gepatched BIOS zodat de pinnen ook daadwerkelijk een VGA signaal uitzenden.

This can no longer be ignored.