Hoger dan maximale moederbord snelheid, gevaren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halo,
Ik heb pas sinds vandaag een account aangemaakt op dit forum en ik heb een vraag over het overklokken van een systeem.

Wat voor een gevolgen heeft het voor de computer als ik boen de maximale snelheid van mijn moederbord ga?
Ik heb een amd processor met een moederbord waarbij ik mijn 'hypertransport' niet kan instellen in de bios, als ik zou overklokken zou ik boven de 1000MHz komen, dus boven het maximum.

Zal dit ernstige schaden geven aan mijn systeem als ik hierboven kom? Is er een mogelijkheid om de hypertransport factor softwarematig aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat bedoel je met de 'maximale snelheid'?

De HyperTransport bus is gewoon de FSB.

De snelheid van de CPU is altijd FSB x Multiplier, bijvoorbeeld 200 x 12 = 2400 MHz. Bij Intel trouwens is de FSB Quad-pumped, wat betekent per klokslag 4x zoveel data kan worden overgedragen. De werkelijke FSB is dan eigenlijk dus 200 x 4 = 800.

Maar wat bedoel je met de maximale moederbord snelheid?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De kans is dat je systeem op dat moment instabiel is, de kans dat je het zonder overvolten meteen beschadigd bij een maitge overklok is niet zo groot.

Begin ook eens met:

Overclocking & Tweaking FAQ

Als je meer hulp wilt zul je toch echt meer details moeten geven over je systeem en hoe je overklokt hebt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het schadelijk is, is voor een groot deel temperatuurafhankelijk. Lees je eerst eens goed in voordat je begint aan overclocken, je kan hier makkelijk je pc mee beschadigen.

@ Compizfox, 200 x 4 = 800 toch? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Whoops, fixed. :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik ben nog niet zo lang bezig met overklokken maar ik probeer wel voorzichtig te zijn :D
Pagina: 1