Toon posts:

Alternatief voor javascript wanneer deze is uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig met het bouwen van de volgende website: klik
Nu gebruik ik in de header een jQuery plugin om de plaatjes in elkaar over te laten faden, maar ik hoor klachten van mensen die de plaatjes onder elkaar zien staan. Nu heb ik de crossbrowser compatibilty gecheckt op browsershots.org, en ik zie inderdaad dat hij de plaatjes op die manier weergeeft, vooral bij ubuntu browsers.
De oorzaak zal dan liggen bij jQuery, dat de browsers geen javascript ondersteunen. Weet iemand een makkelijke oplossing om een soort javascript-check uit te voeren? Ik zou het ook graag voor die browsers werkend willen hebben. Dus misschien een php code die checkt of javascript enabled is, en zo niet dat hij dan maar 1 plaatje weergeeft? Of zou het verstandiger zijn om de header in flash te maken? Ik ben niet echt thuis in php, dus kan zo niet bedenken hoe het zou moeten, en kan het ook nergens vinden..

Edit: Bij nader inzien hoort dit misschien meer thuis in de Webdesign, Markup & Clientside Scripting, mijn excuses.

Bvd!

Groetjes Peter

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
In Firefox zie ik uberhaupt geen header-foto. Waarschijnlijk omdat je zowel Mootools 1.12 als jQuery (zonder Mootools' "dollar safe mode") includet. Dat lijkt me niet echt de bedoeling.

Om je probleem op te lossen: verberg de foto's die je in eerste instantie niet wil laten zien met css (display: none), en haal die style/class met javascript weg tijdens de aanroep van je fade-scriptje. Zo zien gebruikers zonder javascript die overige foto's nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:56

pieturp

gaffa!

Nee, dat is gewoon een kwestie van je CSS goed nalopen. Als je die plaatjes allemaal absoluut positioneert binnen een relatief gepositioneerde container, dan zie je er maar één; de bovenste.

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik ga het proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
H004 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:12:
In Firefox zie ik uberhaupt geen header-foto.
mag ik vragen welke firefox versie en OS je gebruikt? Zoals hier te zien doet hij het in firefox wel gewoon, bij mij trouwens ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als je wat toe wilt voegen aan een topic, en je bent al de laatste, bewerk dan aub je post met de edit knop i.p.v. losse posts achter elkaar te doen. Ook groetjes e.d. hoeft niet, aangezien je naam al naast je post staat ;)
Je had gelukkig zelf ook al gezien dat je topic op de verkeerde plek staat, dus ik verplaats je topic inderdaad naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting.

Je conclusie dat het aan jQuery ligt is denk ik niet de correct. Ok, als je geen javascript hebt aan staan zal het ook niet goed gaan, maar dat kan je erg eenvoudig zelf testen. Evenals zaken in Firefox en als je WIndows gebruikt ook vrij makkelijk in IE. Mocht je IE 8 hebben dan kan je die ook in IE7 mode laten renderen zodat je ook dat kan testen. Doe dat gewoon eerst, zodat je zelf direct op je scherm ziet wat er niet goed gaat zodat je dat dan ook in eerste instantie zelf kan proberen te fixen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Firefox 3.6 op Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:39
Als je je <div class="slideshow"> een overflow:hidden geeft, lost dat het probleem waarschijnlijk op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost, ik heb nu de afbeeldingen allemaal absoluut gepositioneerd
DEiE schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:12:
Als je je <div class="slideshow"> een overflow:hidden geeft, lost dat het probleem waarschijnlijk op ;)
waarschijnlijk was deze oplossing inderdaad het meest eenvoudig geweest, niet aan gedacht! het probleem is verholpen, dus wat mij betreft mag hij op slot.

bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1