Toon posts:

Koel Pasta (AKA Thermal Compound) Kan het ook KWAAD ?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi peoplez...

Questione! Kan Koel Pasta ook een "negatief" effect op je CPU hebben ?

(Ik merkte namelijk dat bij teveel pasta, mijn monitor niet aan ging... en bij wat minder starte alles vlekkeloos...)

Thanx.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Als je teveel pasta op je cpu smeert, heb je kans die ie niet meer opstart of dat hij blijft hangen. Je moet een dun laagje pasta aanbrengen, dus niet te veel.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Voor alles in het leven geldt: TE is nooit goed, behalve tevreden ....
(wow wat filosofisch op de vroege ochtend)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Kan alleen kwaad bij inwendig gebruik.
En teveel pasta (Nutella) op de boterham zorgt er ookvoor dat je niet meer goed functioneerd.

ff serieus: dat je monitor het niet doet als je teveel pasta op de CPU smeert, dat vind ik eerlijk gezegd aan voodoo grenzen...

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
zou heel goed kunnen, maar dan heb je je cpu wel op z'n grenzen denk ik.

Wat hiervan de enige oorzaak zou kunnen zijn, is dat bij teveel pasta de warmte overdracht naar de koeler te weinig is. Hierdoor wordt je cpu te warm en kapt er dus mee. Dus het is niet alleen je beeldscherm (dat is dus onmogelijk) maar eerder je hele pc

3kwp pvoutput

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik gok dat je een celeron processor hebt. Heb ik ook en ook eens hetzelfde probleem gehad. Je doet er dan iets teveel van die pasta op zodat het op de pinnetjes komt (ik kon ook zelf niet geloven dat het waar was, maar het is echt waar) en dan wilhij niet starten. Dat heeft tot gevolg dat je monitor niet aan springt, omdat hij gewoon niet boot.
Wat je kan doen is er minder pasta op te doen (moet echt niet zo veel op) en wat ik ook gedaan heb is met plakband/tape de pinnetjes afplakken. Dan weet je zeker dat dat spul er niet op komt.
suc6!

Verwijderd

Tevreden en temeier, dat zijn de enige "te"'s die OK zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Howdy,

Ik een celeron... nee RDB, :) het is echt een K7....

Ik weet al waarom mijn monitor niet aansloeg, dat kwam omdat bij het verwijderen van de Freespeed Pro, ik per ongeluk mijn voltage van 1.6 naar 1.5 of i.d. veranderde, dat ging per ongeluk, met een stoot of zo... dat zag ik later pas... dus gewoon weer op 1.6 v en hij deed het weer!!! Thank god...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb trouwens gehoord dat dat spul ook best wel kankerverwekkend is, klopt dit of is het slechts een gerucht?

Niet?
[Specs]

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
weet ik nog niet ik smeer het er met de blote vingers op ik ga morgen wel even naar de dokter, maar als ik kanker heb hoe kom ik dan te weten waarvan ik rook ook.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Uffffff ik voel me niet zo lekker jongens....

Verwijderd

Dat spul is inderdaad behoorlijk kankerverwekkend!

Dus NOOIT met je handen aanzitten, en goed je handen wassen ook al denk je dat je niets op je handen hebt gekregen.

Oh ja, en al helemaal niet op brood doen ;)

Eh, gdew, als je het niet geinhaleerd hebt, krijg geen longkanker van die pasta maar wat anders.

Teveel pasta op een uP heeft trouwens helemaal geen zin; het spul koelt niet, maar zorgt voor een beter contact en betere warmte-geleiding naar het koelelement. Hoe dunner, hoe beter, want uiteindelijk moet die warmte gewoon door die pasta naar het koelelement.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:00
De huidige koelpasta's zijn niet meer giftig. De oude, giftige soorten worden ook niet meer verkocht. Pas nog wel even op als je met een oude 386 of 486 processor gaat knutselen. Daar kan nog wel pasta van de giftige soort onder zitten.

Tegenwoordig zijn de stofjes in de pasta een stuk vriendelijker voor mens en milieu :)

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 16:55
Pakte ik vanochten bij het tandenpoetsen toch de verkeerde pasta... Gheezzzz wat is die koffie nou koud

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Verwijderd

Kan je die coolpasta ook als een soort lijm gebruiken want ik vat niet hoe ze de cooler op mijn eforce anders hebben vast geplakt.
Iemand suggesties??
greetz butcher

• metoo
dat is geen pasta maar thermal tape.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Ow en waar kan ik dat thermal tape kopen
want ik wil eigenlijk wel andere cooler op me gecorce ik heb nog wel ergens een socket7 cooler liggen die bter coolt denk ik.
greetz butcher

Verwijderd

Een heatsink blijft zitten op je proc doordat de pasta de ruimte tussen proc en heatsink afsluit van de buitenlucht. E.e.a. trekt vacuum, dus.

En zolang die pasta op siliconenbasis is, heeft het dacht ik wel carcinogene neigingen.
Ach, dat heeft een hamburger ook ;)

• metoo
Thermal tape is duur 3M levert dat meen ik moet je een 3M dealer zoeken die zal het per rol verkopen kun je 80 jaar vooruit bij Conrad kun je losse stukjes bestellen maar krijg je er ook nog verzendkosten bij

Pagina: 1