Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc sporthal bedienen vanaf thuis

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 13:58
Wij willen in onze sportkantine een tv aansluiten op een klein pc'tje.
We willen dan graag dat er gedurende de dag dat er gebruik wordt gemaakt van de sporthal, op de tv vanalles zichtbaar wordt. Ik denk dan aan standen van de verschillende teams, wedstrijdschema voor die dag, sponsoren, reclame etc.

Op dit moment ben ik zover met brainstormen dat ik denk dat ik deze pc op afstand moet kunnen instellen, zodat ik niet telkens naar de sporthal hoef om hem te updaten. Dus thuis wil ik hem kunnen besturen.

Verder denk ik dat het dan een soort van powerpoint presentatie moet gaan worden ofzo, omdat je die rustig kan laten afspelen, elke pagina een bepaalde tijd.

Aangezien ik hierin nog te weinig ervaring heb, ben een gemiddelde pc gebruiker, geen super-tweaker om het zo maar even te zeggen, zou ik graag willen weten wat ik verder nog nodig heb. Op dit moment heb ik het pc'tje, incl windows XP, ik heb zowel thuis als in de sporthal beschikking over internet.

Wie helpt mij verder op dit gebied, wat is slim om te doen, of wie kan mij ergens heen doorverwijzen. Bedankt alvast!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het makkelijkst lijkt mij om gewoon een webpaginaatje te bouwen waarop een slideshow te zien is. Als je iets wil toevoegen of veranderen pas je gewoon de slide aan. Dan heeft je client niet meer nodig dan een webbrowser en jij niet meer dan een FTPprog en een texteditor.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 20:08
Logme in zou een optie kunnen zijn. of inderdaad zo iets als ^^

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

ik denk dat je met een browser het makkelijkst kunt automatiseren.

als je echt alles handmatig wilt doen dan kan je logmein gebruiken, echter ziet iedereen op het scherm wat je doet, en dat vind ik nogal vreemd.

als je zorgt dat de webpagina automatisch refresht elke minuut, of bv elke minuut van pagina veranderd:
-pag1.html
-pag2.html
-pag3.html
-etc...

dan kan je zelf bepalen welke content je op elke pagina zet..

• Goofyduck384
Oei, dat tweede klinkt inderdaad ook wel makkelijk ja.
Moet ik dus, als ik het goed begrijp, een aantal pagina's maken. Die kan ik dan uploaden op de server van onze sportvereniging. Dan die pc aanzetten, en explorer draaien, zodat ie eerst die eerste pagina laad, en dan automatisch doorgaat na de 2e. Maar dat refreshen, of vernieuwen dat ken ik nog niet. Hoe werkt dat dan?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bijvoorbeeld zo.

Dus gewoon een regel code in je pagina opnemen waarin staat dat hij elke 5 minuten (bijvoorbeeld) het bestand, of het volgende bestand, opnieuw moet laden.

Als jij je nieuwe versie upload zou hij dus binnen 5 minuten op het scherm moeten verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 06-02-2010 13:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo kun je het doen, hoewel ik het iets anders zou aanpakken. Liever 1 pagina die continu de content uitleest (uit een database, uit een array of wat dan ook) want dan hoef je namelijk niet op iedere pagina die je maakt je code te zetten voor de soort slideshow die je maakt. Anders vergeet je dat een keer en dan blijft het ding gewoon op 1 pagina staan.

Er zijn vast wel standaard pakketjes voor die dit kunnen, maar ik zou het zelf bouwen, want op zich kan dit best makkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 06-02-2010 13:43 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 21:13
Goofyduck384 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:36:
Oei, dat tweede klinkt inderdaad ook wel makkelijk ja.
Moet ik dus, als ik het goed begrijp, een aantal pagina's maken. Die kan ik dan uploaden op de server van onze sportvereniging. Dan die pc aanzetten, en explorer draaien,
Je kan ook gewoon op de PC die de TV aanstuurt een FTP server draaien.
Mocht dan je netwerk of internet in de sporthal uitvallen, dan blijft je pagina gewoon op het beeld.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

logmein gebruiken, werk gemakkelijk

edit - al voorgesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 13:49 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat jij trouwens doet (of wilt gaat doen) heet 'narrowcasting'. Je zou eens kunnen googlen op freeware of goedkope software daarvoor.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Goofyduck384
Oke bedankt! Ik ga hiermee aan de slag. Mocht ik problemen tegenkomen, dan meld ik dit hier wel weer!
Pagina: 1