Advies over speakers met name de B&W CM7

Pagina: 1
Acties:
  • 3.670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344077

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik ben aan het kijken voor speakers voor in huis, ik ben een beginnende "verzamelaar".

Ik ben in een audio speciaalzaak geweest en had een paar speakers getest.
Dali Ikon 5 en de B&W CM7.

Ik vond de B&W CM7 veel warmer klinken en de de lage tonen waren heel goed.
Ik had een blues cd en een rock cd geprobeerd en ze klonken beide erg goed.

De Dali Ikon 5, klonk in zijn hoge tonen ook goed alleen ik miste de bas onderin!

Ik wilde ook de Dali Ikon 6 beluisteren alleen die had hij nog niet binnen, zou deze
week komen en dan zou ik hem kunnen komen beluisteren!

Nu mijn vraag: ik kon de B&W CM7 omdat het showmodel was kopen voor 1000euro
voor de 2 speakers, is dit een goede deal en zijn het ok spreakers?

Hij zou er 2 nieuwe tweeters inzetten, aangezien de huidige ingedrukt waren!

Ik heb thuis een Onkyo versterker type: onkyo tx-sr607, zou dit ok samen werken?
Ik mag ook mijn versterker meenemen en er op aansluiten.

Hoor graag wat jullie advies is.

groeten Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 19:16
Het is niet gek dat de Dali's naar jou zeggen in de hoge tonen beter klonken dan de CM7 aangezien die ingedrukt waren. |:(

Zelf vind ik Dali's ook wat licht klinken, de midrange unit (FST) van B&W vind ik persoonlijk de mooiste midrange luidspreker die (ik) tot nu toe heb beluisterd.

€1000,- voor 2 CM7's inclusief het vervangen van de tweeters is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Hey

als ik even mag vragen; Met welke versterker heb jij de B&W CM7 geluisterd dan?
Want waar ik beetje achter ben gekomen hier op het forum en andere sites dat de B&W een strakkere 'No noncense' versterker nodig hebben om wat beter geluid eruit te krijgen. Tenzij je natuurlijk dat warme mooi vind. ik hou wel van warm maar niet TE warm.

verder zou de Onkyo wel te licht zijn maar je kunt hem natuurlijk even meenemen naar de audiozaak en dan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

OCTiMod schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:00:
Het is niet gek dat de Dali's naar jou zeggen in de hoge tonen beter klonken dan de CM7 aangezien die ingedrukt waren. |:(
Dat maakt zo weinig uit. Die bolletjes zijn slechte stofkapjes. Tenzij er echt hard doorgedrukt (en de daadwerkelijke driver is beschadigd) ga je het niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 318162 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:55:
Hey

als ik even mag vragen; Met welke versterker heb jij de B&W CM7 geluisterd dan?
@ Qlivian,

Ik heb de speakers gehoord op een parasound versterker.

De stofkapjes waren inderdaad ingedrukt, de driver was gewoon heel (ga ik tenminste vanuit)
ik ga het wel even navragen. Maar de hoge tonen op de B&W CM7 klonken ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Anoniem: 344077 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:57:
[...]

@ Qlivian,

Ik heb de speakers gehoord op een parasound versterker.
Ik vraag omdat ik namelijk een midrange receiver zoek voor deze cm7 speakers wat goed strak kan weergeven en niet te warm beetje zoals denon en focal speakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 23:24
Dat zie je zo vaak in electronicazaken, luidsprekers met ingedrukte tweeters. Wat voor een trieste mensen zijn er die daar zo nodig op moeten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat zijn zeker geen stofkapjes. Bij een tweeter is dat juist hetgeen wat ervoor moet zorgen dat de lucht in beweging komt. 't heeft dus wel degelijk invloed, zeer zeker op de afstraling.

Ik zou zeggen: laat ze eerst maar die tweeters fixen, kun je dan nog een keer luisteren..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:30:
[...]

Dat zijn zeker geen stofkapjes. Bij een tweeter is dat juist hetgeen wat ervoor moet zorgen dat de lucht in beweging komt. 't heeft dus wel degelijk invloed, zeer zeker op de afstraling.

Ik zou zeggen: laat ze eerst maar die tweeters fixen, kun je dan nog een keer luisteren..
Ligt dat niet aan het type tweeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Het is een aluminium dome tweeter, je zou juist denken dat op het moment deze niet meer mooi rond is dan ook niet goed het geluid kan afzetten?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2571/3662394060_5cb87ee7bb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me niet.. Iets met voldoende oppervlakte moet bewegen om geluid te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:49:
[...]

Lijkt me niet.. Iets met voldoende oppervlakte moet bewegen om geluid te maken ;)
Er zit toch een ding (datgene wat echt trilt) achter. Ik voel namelijk de stofkapjes op mijn tweeters (ScanSpeak D2905/9900) echt niet trillen. Ik geloof wel dat er bepaalde tweeter ontwerpen zijn waarbij dat kapje wel iets doet, maar niet bij alle.

Bijv, waarbij het gele volgens mij datgene is wat echt trilt.
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/ImageHandler/scale/300/300/products/2009/20/130/h130CSPD-O_TWEET.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-02-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Dat is een tweeter met een stof kapje, in het geval van de B&W speaker is deze van aluminium en kan me niet voorstellen dat de hoge tonen "achter" het aluminium vandaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:36:
Bijv, waarbij het gele volgens mij datgene is wat echt trilt.
No way. Dat gele is een stuk metaal, en in die dikte veel te zwaar om te trillen. Bovendien zit het niet aan de spreekspoel vast, kan dus geen kant op.

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 07-02-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De tweeter zal in zijn geheel worden vervangen, maar ik heb nog niet echt een
antwoord gehad op mijn vraag!

Wel fijn om allemaal te lezen, zo zal ik er ook beter op letten en aangeven aan de verkoper.

Alleen is het een goede deal? Of moet ik ze ook nog naast andere speakers testen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297361

Ik heb zelf de CM7 en ik ben er superenthousiast over. Wat een geweldige speakers!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.