[ keyboard ] Losse toetsen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:27
Ik ben bezig met een muziekpc op mijn slaapkamer. Ik heb inmiddels een pc met XBMC en dat werkt allemaal fantastisch! Ik wil de pc gaan integreren in mijn bureau, maar ik moet m nog wel kunnen besturen. De enige knoppen die ik gebruik in XBMC zijn de pijltjestoetsen, de enterknop en de escapeknop. Bestaat er de mogelijkheid om een ps/2 of usb toetsenbord uit elkaar te trekken en alleen die 5 toetsen nog over te houden? Dan kan ik die mooi in mijn bureau verwerken.
Ik heb al gezocht op het forum, en al een tijdje gegoogled, maar ik ben helaas niets tegen gekomen.

Alvast bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wordt toch lastig vrees ik. Die toetsen werken via een matrix van draadjes op een plastic vel. Die zul je toch heel moeten houden. wat je kunt doen is de knoppen die je niet gebruikt eraf halen en vervolgens een nieuwe dekplaat over je keyboard te maken. Maar knoppen verplaatsen wordt lastig met deze methode. Dan kun je beter from scratch een controller maken

[ Voor 38% gewijzigd door AtomicShockwave op 06-02-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Wat je kan dien is een gamecontroller uit elkaar slopen. Gamecontrollers kun je altijd programmeren, dus de grote paarse knop = ESC de groene ENTER enz enz. Die controllers maken geen gebruik van zo'n matrix die TIM omschrijft, dus de knopjes kun je gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bureaus gaan meestal ook langer mee als toetsenborden?

Maar het nummerieke deel heeft ook pijltjestoetsen en dat is vaak wel los te krijgen zonder de rest van het tobo voor laptops ed.

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_0005_1.jpg
http://dealextreme.com/details.dx/sku.5

[ Voor 70% gewijzigd door Marzman op 06-02-2010 12:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
Koop een mooie afstandsbediening voor gebruik met XBMC?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 14:18

pieturp

gaffa!

In tegenstelling tot wat hierboven wordt gezegd, kunt je echt prima je toetsenbord uit elkaar halen en op de contactjes van de knoppen die je wilt 'overhouden' een kabeltje solderen/plakken. Aan de andere kant een simpel druktoetsje en je bent klaar. Je kunt ook de banen volgen en ze rechtstreeks op het controller printje aansluiten. Dan kan de rest van het matrix en de knopper er ook nog af. Let er wel op dat je de kabels afschermd en niet te lang maakt, anders kan je last krijgen van instraling van bijvoorbeeld een TL of spaarlamp...

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeijer85
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:22

dbeijer85

Super fast charger

Dit is echt prima te doen, ook voor minder ervaren elektro-klussers. M'n zus heeft voor d'r opleiding communicatie en multimediadesign wel eens wat van dat soort projecten gehad, ik moest d'r altijd helpen met doorrekenen van weerstandjes voor LED's enzo, maar uitzoeken welke knop welke pinnetjes verbond en daar een schakeling omheen bouwen met de juiste toetsaanslagen had ze helemaal zelf bedacht en uitgezocht. _/-\o_

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
dit heb je nodig: http://www.hagstromelectronics.com/products/modules.html

kijk hier ook ff rond, daar heb ik het van: Mame arcadekast bouwen

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

Waarom zou je dat kopen, terwijl een standaard toetsenbord al eenzelfde controller heeft :?

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Oh echt? Ik zag dit topic en ik moest gelijk daar aan denken. Dit soort modules kan je toch ook programmeren lijkt mij? Volgens mij gaat dat moeilijker met een normale encoder uit een keyboard

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gewoon toetsenbord openslopen, matrix-IC lokaliseren, kijken welke pinnetjes daarvan worden gebruikt voor welke toets en die dan met analoge elektronica of een microcontroller aansturen.

Zo heb ik ooit ene kastje gemaakt wat bij een powerfail de aanknop van de PC indrukte, en daarna een paar keer op F1 (resume setup) 'drukte' want de bios was gaar en hij stond ergens remote.

Werkte prima :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:27
Allemaal heel erg bedankt voor de tips! Door drukte op school heb ik niet heel veel tijd. Ik heb echter wel een poging gewaagd om alle baantjes terug te volgen naar het IC, maar dit werkte nog niet helemaal goed. Dit zal ik nog opnieuw moeten doen denk ik. Ik zal de resultaten posten als die er zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

@Yoram: Nee, dat is inderdaad niet exact dezelfde controller, maar voor de TS prima ;)

... en etcetera en zo

Pagina: 1