Toon posts:

Problemen Switch + Popcorn

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

Verwijderd

Topicstarter
Oude situatie

Modem Motorola (ziggo)
Router (Fritzbox)
Popcorn a-100
Ch3snas
Computer (windows 7)

Geen problemen met het streamen van content (NFS) geen hapering

Nieuwe situatie

Modem Motorola (ziggo)
Router (Fritzbox)
Gigabit Switch 8 poorten (3com)
Popcorn (a-100)
Ch3snas
Computer (windows 7)
Popcorn (a-200)

Veel problemen met het streamen van content (NFS) constant hapering

Heeft iemand een idee?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Hoe moeten we hier nu antwoord op geven? Wat heb je zelf al allemaal gedaan? Heb je al geprobeerd de switch er tussenuit te halen en te kijken of het probleem dan weer verdwijnt? Configuratie van de switch bekeken, smb gebruikt, doorvoersnelheid van de switch gemeten etc, etc...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:13
Ik heb ook problemen gehad met een 3com i.c.m. realtek netwerkkaarten... deze vervangen door een ander en probleem was opgelost. Vergelijkbaar iets ook op mijn werk, 3com gbit switch vervangen.. problemen weg. Later bleek ik ook niet de enige te zijn met problemen na wat googlen naar dat specifieke model.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 06-02-2010 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even nagekeken, maar ik heb ook een Realtek netwerkkaart. Ik ga snel een andere combinatie proberen. Bedankt
DukeBox schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:39:
Ik heb ook problemen gehad met een 3com i.c.m. realtek netwerkkaarten... deze vervangen door een ander en probleem was opgelost. Vergelijkbaar iets ook op mijn werk, 3com gbit switch vervangen.. problemen weg. Later bleek ik ook niet de enige te zijn met problemen na wat googlen naar dat specifieke model.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het natuurlijk ook geprobeerd zonder Switch en dan heb ik geen problemen. Ik wist niet dat je een switch kan configureren. Ik zal het één en ander proberen. Bedankt.
MagicTempest schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:35:
Hoe moeten we hier nu antwoord op geven? Wat heb je zelf al allemaal gedaan? Heb je al geprobeerd de switch er tussenuit te halen en te kijken of het probleem dan weer verdwijnt? Configuratie van de switch bekeken, smb gebruikt, doorvoersnelheid van de switch gemeten etc, etc...

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:25

IEF

Why so serious?

MagicTempest geeft het al aan. 0 eigen inzet, of in elk geval niet aangegeven in de TS.
Je geeft niet eens aan welke merk/type netwerkkaart je gebruikt icm met welk merk/model switch.

Dat is wel erg summier, daarom gaat dit topic dicht. Volgende keer beter graag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.