Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 10:20
Ik heb een MSI K8MM3-V moederbord, een CF-TO-IDE adapter en een Kingston 8GB Elite Pro CF kaart.

Wanneer de CF card met adapter geïnstalleerd wordt in de PC, detecteert de BIOS alle IDE devices en herkent deze de adapter/kaart onder de naam "ELITE PRO CF CARD 8GB VER2.22K". Na verdere detectie van eventuele andere IDE devices, lijkt het erop dat de BIOS hangt.

Ik heb alle overige IDE devices uit de machine gehaald, en de CF adapter afwisselend op Master en Slave gezet. In beide gevallen hetzelfde resultaat.

De BIOS is naar mijn idee up-to-date (K8MM3-IL / K8MM3-V (MS-7181) V3.1 BIOS Release als laatste geflashed), heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Ik heb de adapter/card in een ander systeem geprobeerd, daar waren geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zo'n kaartje zit bijna niets, maar ze kunnen door slechte sporen en slecht soderen toch problemen geven.
Je kunt op Ebay voor een paar euro een ander kaartje kopen om te probemen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat je BIOS de CF-kaart niet pakt. Heb je nog een ander CF-kaartje liggen om te proberen?

Maar je probleem is niet vreemd hoor. De interface naar het CF geheugen is anders dan naar een harde schijf. En het BIOS is niet altijd in staat om daar mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Ondersteund de combo dma? Kijk anders of het nog wat uitmaakt als je deze op de betreffende ide-poort even uitschakeld.