Probleem 2 beelschermen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08 00:19
Hallo,
Ik gebruik al jaren 2 beeldschermen met extended desktop view maar de laatste weken heb ik een probleem met mijn 2e monitor, eerst deed die helemaal niks met het opstarten en als windows7 helemaal geladen was moest ik de 2e monitor 5 of 6x aan en uit zetten voordat ik beeld kreeg.

Nu heb ik gisteren windows7 geformateerd ( van RC naar volledige versie ) en in het begin deed alles het prima maar nu begint het probleem zich weer voor te doen, ditmaals krijg ik bij het opstarten wél beeld op mijn 2e scherm ( waar ie in de RC windows ook gewoon zwart bleef ) maar deze word daarna ook weer gewoon zwart waarna ik hem weer ontzettend vaak aan/uit moet zetten om uiteindelijk beeld te krijgen.

Ik draai op een Ati HD4870, en hij detecteert hem wel, in windows7 ziet hij de monitor en hij zou gewoon volgens windows normaal moeten functioneren.

Dus wat ik zelf vermoed is:
- Laatste ati drivers veroorzaken problemen ( voorheen had ik 9.1 en nu heb ik 10.1 )
- Videokaart is dood aan het gaan
- Monitor is gaar aan het worden?

Misschien weet iemand van jullie meer, bij voorbaat dank.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Naja hij doet het nu steeds vaker niet, als ik in mijn beeldscherm opties beeldscherm 2 uitzet ( het uitbreiden van mijn bureaublad ) en dan weer aan dan krijg ik heel even beeld en daarna word het weer zwart.

Is mijn monitor gaar of is het puur de videokaart?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Probeer scherm 2 eens als hoofdscherm te gebruiken. Beter gezegd dus de scermen even verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Misschien kun je de kabel even goed controleren dan wel vervangen. En om op je laatste vraag antwoord te geven kun je wellicht het beste de monitor even aan een ander systeem hangen en een andere monitor aan de uitgang waar de probleem-monitor nu aan hangt. Mocht de vervangende monitor hetzelfde probleem hebben dan lijkt je kaart de boosdoener. Mocht je huidige monitor aan een ander systeem dezelfde problemen geven dan lijkt het eerder je monitor te zijn.

Ik denk dat het in je monitor zit, maar heb daar geen duidelijke reden voor...

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 00:11
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb een Club3D HD4870 1G OC, waarop twee beeldschermen zijn aangesloten: een Samsung Syncmaster 2032BW en een van een vorige computer afkomstige Compaq FP5315.
Hiervoor had ik een Sapphire Radeon X1950-kaart en beeld op beide beeldschermen. Sinds ongeveer een jaar heb ik de 4870, en het is me niet gelukt om beeld te krijgen op het Compaq-scherm. Catalyst herkent het beeldscherm wel, en wanneer ik het scherm activeer, kan ik er ook vensters heenslepen. Het beeldscherm blijft echter pikzwart. Ik gebruik Windows XP Professional SP3.

-edit-
De VGA-kabel zit vast aan het scherm, dus de kabel vervangen is geen optie.
-/edit-

[ Voor 9% gewijzigd door Hatseflatsert op 07-02-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
ik heb nu dus wel weer beeld op mijn 2e monitor maar ik weet zodra ik mijn pc uitzet of als hij op powersafe gaat en de beeldschermen op stand-by zet dan springt ie weer op zwart en moet ik hem weer meerdere malen aan/uit zetten om het te fixen.

Mijn HD4870 512mb OC is ook van Club3D, dunno of het daar aan ligt.. ik zal eens mijn oude crt monitor uit het stof halen en die als 2e monitor opstellen om te kijken of het probleem bij het scherm ligt. Wat ik wel vermoed is dat het het scherm is en niet de videokaart, want als hij net aan is duurt het best wel een tijdje voordat hij op de juiste brightness is, hij start erg donker en ik kan me niet herinneren dat ie dit altijd al deed.

Het lijkt me ook niet dat het aan de kabels ligt aangezien het probleem zich alleen voordoet als het scherm even uit is geweest, als de pc is uit geweest of als de monitor door inactiviteit uit gaat ( powersafe )

Huidige schermen:
Scherm1 Samsung syncmaster 2253lw 22"
Scherm2 IBM Thinkvision 19"

[ Voor 12% gewijzigd door quintox op 07-02-2010 17:44 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
quintox schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:42:
ik heb nu dus wel weer beeld op mijn 2e monitor maar ik weet zodra ik mijn pc uitzet of als hij op powersafe gaat en de beeldschermen op stand-by zet dan springt ie weer op zwart en moet ik hem weer meerdere malen aan/uit zetten om het te fixen.

Mijn HD4870 512mb OC is ook van Club3D, dunno of het daar aan ligt.. ik zal eens mijn oude crt monitor uit het stof halen en die als 2e monitor opstellen om te kijken of het probleem bij het scherm ligt. Wat ik wel vermoed is dat het het scherm is en niet de videokaart, want als hij net aan is duurt het best wel een tijdje voordat hij op de juiste brightness is, hij start erg donker en ik kan me niet herinneren dat ie dit altijd al deed.

Het lijkt me ook niet dat het aan de kabels ligt aangezien het probleem zich alleen voordoet als het scherm even uit is geweest, als de pc is uit geweest of als de monitor door inactiviteit uit gaat ( powersafe )

Huidige schermen:
Scherm1 Samsung syncmaster 2253lw 22"
Scherm2 IBM Thinkvision 19"
Dat ie bij powersafe niet meer aangaat komt volgens mij door de drivers (bug)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Nieuwe update, het gebeurde weer eens en ik kreeg weer geen beeld. Zodra ik mijn main monitor unplugde bij de videokaart kreeg ik meteen beeld op mijn 2e monitor die als main functioneerde, zodra ik de kabel weer erin deed sprong ie weer op zwart. Beide monitoren lijken dus prima te werken en het moet dus toch echt wat zijn met de videokaart ofwel de drivers.. Ik vermoed de drivers aangezien dit probleem pas vanaf catalyst 9.1 van zich liet horen.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Iemand enig idee of al een oplossing voor dit probleem gevonden?
Op de ATI boards vind ik namelijk ook erg weinig omdat daar 3 pagina's vol staat over het "grey screen" probleem op HD5870 kaarten.

Maar nergens iets over "extended desktop" dual monitor issues met de HD4870 ( en ook geen hotfix dus )

Steam profiel

Pagina: 1