Toon posts:

Plotseling geen boot, piep of beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding
Ik heb een pc waarin 3 bootable harddisks zitten. Op die harddisks staan Windows XP, Vista en 7. Ik heb 7 sinds kort in gebruik en daar staat nog niet al mijn software op geïnstalleerd.

Ik ging dus vanuit Windows 7 herstarten in Vista. Opstarten en inloggen ging zonder problemen, ik was net 5 minuten bezig toen ik op start klikte en het systeem bevroor(de systeemklok stond minuten stil). De muis was niet meer te vinden en Windows Task Manager wilde ook niet tevoorschijn komen. Dus ik druk de aan/uit knop 4 seconden in en druk nogmaals om weer te booten.

Het Probleem
Er is echter geen beeld en ook geen POST piep te horen. Alle ventilatoren gaan wel gewoon op volle toeren draaien(Case-fans, CPU-fan, Videokaart-fan en PSU-fan).

De DVD-brander maakt wel elke 2 sec een raar klik-geluid en het bijbehorende lampje blijft knipperen. Ik krijg de drive ook niet open dus ik zet de pc uit en gebruik een gebogen paperclip om hem te openen. Er is geen disk aanwezig en na het aanzetten van de pc merk ik dat hij de drive elke 2 sec probeert dicht te trekken.

Ik denk dat het probleem is dat de pc in een herstart-loop zit die zich tijdens de POST manifesteerd.

Oplos Pogingen
Booten met
  • alle hardware losgekoppeld, behalve stroomtoevoer naar moederbord en CPU.
  • één geheugenreep in alle mogelijke slots(4 slots).
  • de andere geheugenreep in alle mogelijke slots.
  • videokaart, maar zonder geheugen.
  • gewist CMOS, gedaan met de methode in de handleiding van het moederbord(batterij eruit, jumper wisselen).
Deze pogingen hebben geen verschil uitgemaakt in waarneembaar resultaat.

Extra Details
MoederbordAsus P5N32-SLI SE Deluxe
ProcessorCore 2 Duo E6600 @ 2.4Ghz
Geheugen2x 1GB 800Mhz Cas 4-4-4-12
VideokaartAsus Nvidia 7900GTX

Het probleem is dus dat het systeem niet boot, geen POST piep laat horen, behalve dat alle ventilatoren op vol vermogen lijken te draaien. Mijn vraag is of iemand dit probleem ook heeft meegemaakt en een oplossing weet die ik nog kan proberen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Op het moment dat er geen enkele hardware aangesloten was (dus ook geen HDD's neem ik aan?) deed ie niets?
Heb je trouwens wel iets aangesloten wat een piepje kan laten horen bij het booten?
Je zou de hangen en opstartproblemen troubleshooter er nog een keer bij kunnen pakken, wellicht dat daar nog iets in staat wat je kan helpen bij het achtehalen van het probleem.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met alleen stroom, moederbord en CPU en ventilatoren (en dus geen HDD's) gestart, maar behalve het opspinnen van de ventilatoren naar volle toeren gebeurd er niks.

Er zit een buzzertje/speakertje met een geel en een zwart snoertje aangesloten op het moederbord. Deze geeft bij boot normaal altijd een piepje.

Ik heb de "hangen en opstartproblemen troubleshooter" nogeens erbij gepakt, maar ik kan daar geen oplossingen in vinden behalve dan "Terugbrengen naar de winkel en garantie claimen", maar daarvoor moet ik helaas wachten tot maandag :/

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 14:49
haal het geheugen eens van het moederbord af en start de pc dan op zonder geheugen, piept hij dan wel? dan is het moederbord nog goed, zoniet dat lijkt het mij alsof er iets met het mobo aan de hand is.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
hij gaf al aan dat hij dus niet piept als hij opstart zonder ram. in dat geval is het spijtig dat je tot maandag moet wachten maar duidelijk een gevalletje waarmee je terug kan naar de winkel.

Desktop | Server | Laptop

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik ben ten einde raad met een soortgelijk probleem. Moederbord (met onboard video), Proc, kast en voeding vervangen door nieuw exemplaar. Geen HD, geen geheugen erin en geen dvd speler en alsnog geen beeld als de ik de pc aandruk. Alle ventilatoren gaan draaien. Ook ander scherm en zowel vga, dvi en Hdmi poort geprobeerd maar zonder resultaat. Als ik dvd speler wel aansluit heb ik hetzelde als de topicstarter: lampje van de drive blijft knipperen terwijl er niks in de drive zit.

Het nare is dat hij ook geen piepjes geeft :( help...

[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 04-12-2011 13:34 ]

Pagina: 1