Gigabyte ga-790xta-ud4 bios loop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb me vandaag een nieuw mobo, cpu en geheugen aangeschaft, maar na installatie kom ik nooit verder dan dat mijn IDE drives gedetecteerd worden - direct daarna springt het naar de bios met een waarschuwing.

"Warning! CMOS profile is created by different BIOS version! Item definition may not be consistent with the current BIOS. Use this profile anyway (Y/N) ?"

Zowel met Y/N reboot het systeem en geeft het exact hetzelfde resultaat terug...

Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Bios versie is F2, heb geprobeerd het up te daten naar F3a maar kreeg de melding dat het een onjuiste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMOS gecleared neem ik aan? Dan zou ik eens proberen F2 er opnieuw op te flashen, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Clearen is altijd een goed idee, al vind ik het gek dat je dit soort errors krijgt met een nieuw aangeschaft moederbord.
Wellicht kun je de setup maken met een minimum aan aangesloten apparaten.

Kun je overigens wel in je bios komen, of komt deze error al eerder?

(Omdat het gaat over een nieuw product zou ik ook een RMA overwegen. MIsschien iets mis gegaan bij de productie?)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou misschien handig zijn als je de specificaties even post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben er terug mee naar de winkel geweest waar ik het gekocht heb, en daar hebben ze me een nieuw MB meegegeven van hetzelfde type.

Alles terug geïnstalleerd (specs: Gigabyte ga-790xta-ud4 mobo, AMD Phenom II X4 955 cpu, Samsung 1Tb harde schijf, 4gb ram) en nu zit ik met een andere situatie: na de post krijg ik gewoon een zwart scherm keer op keer. Ik zal waarschijnlijk een of ander over het hoofd zien maar ik kan niet vinden wat het zou kunnen zijn :/