Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroZorro
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik heb deze TV-kaart nooit goed werkend gekregen met mijn vorige moederbord (Asus a8n32-sli Deluxe).
Er moest steeds één tuner worden uitgezet. Als het eenmaal draaide kon ik de 2e tuner activeren en dan werkte het prima, maar vooral niet herstarten óf stand-by zetten, dan liep alles geheid vast.
Heb veel gelezen erover en alles geprobeerd. Onder Xp, Vista, Win7 het maakte allemaal niet uit.

Nu wil ik naar een MSI P55-GD 65 moederbord, en dus de vraag:

Heeft iemand een systeem werkend met deze 2 componenten? Ik ben benieuwd......! 8)7

PS. Ik ben bekend met het geheugen probleem (=> 4gig en meer)
Maar in mijn geval werkte het niet met 1,2,3 of 4 slices van Corsair VS1GB400C3!

[ Voor 17% gewijzigd door ZeroZorro op 06-02-2010 01:39 . Reden: PS m.b.t. geheugen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Dan is mijn eerste vraag: ligt het aan je mobo of is de kaart misschien niet helemaal goed meer? ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroZorro
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Rupie schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:24:
Dan is mijn eerste vraag: ligt het aan je mobo of is de kaart misschien niet helemaal goed meer? ;)
Nou, over de problemen met de Asus A8n32-SlI en de PVR 500-MCE zijn al heel veel websites en fora volgeschreven. Deze combinatie wérkt simpelweg niet (en zéker niet i.c.m. veel geheugen, in mijn geval al met 2 Gig). Maar in dit geval ben ik gestopt met het zoeken naar een eventuele oplossing.
Het geheugen, Mobo, Tv-kaart, het werkt allemaal prima, alleen niet i.c.m. elkaar. Mobo + geheugen werkt samen wél en TV-kaart op ander Mobo ook. Maar daar hoef ik wat mij betreft niet zonnodig meer op in te zoomen. Een google geeft menige hits hierover.

Waar het mij om gaat: is er iemand die de combinatie van MSI P55-GD 65 met deze TV-kaart foutloos heeft draaien. Ik wil bij het venieuwen van mijn config namelijk niet weer vóór en ná elke herstart/sleep-mode/stand-by de device-manager in om 1 tuner te disabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ahhh op die fiets, ja dan is het redelijk logisch dat je die vraag stelt ;) was ik niet van op de hoogte, mijn Asus M3N78-EM heeft nooit problemen gehad met de 500-MCE en ook niet met de HVR-2200. Op de vraag over dat specifieke mobo kan ik geen antwoord geven, succes met zoeken iig!

Desktop | Server | Laptop