Dell Dimension 5000 geen internet na stroomstoring

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Een aantal weken terug hebben mijn schoonouders een stroomstoring gehad heel kort (paar seconden). De tv sprong meteen weer aan, maar de pc niet. Een tijdje later heb ik even gekeken naar het beestje want hij wilde niet meer opstarten.

Het gaat om de Dell Dimension 5000.

Het probleem van het niet opstarten had ik snel gevonden, de videokaart was namelijk kapot. De fan was sowieso gescheurd en misschien dat de stroomstoring zelfs daar begonnen is. Deze heb ik verwijderd en even een andere videokaart erin gehangen, waarna de pc meteen moeiteloos is opgestart. Voor ik wist dat het de videokaart was heb ik trouwens de bios gereset.

Nu het probleem. Alles werkt gewoon van de pc, alleen kan ik geen verbinding krijgen met het internet. Niet via de onboard netwerk aansluiting en ook niet via een losse in de PCI slot gestoken netwerkkaart. Deze zat er ook al in. Deze heb ik ook nog vervangen voor een nieuwe, maar dit mocht ook niet baten. Ik heb nu werkelijk geen idee wat ik hieraan moet doen. Systeem herstel heb ik ook geprobeerd, omdat ik niet weet wat er precies gebeurd is voor de stroom storing, maar dit mocht ook niet helpen.

Zowel de onboard als de losse LAN kaart zijn gewoon netjes geïstalleerd, dus je zou zeggen dat het software matig ergens verkeerd moet lopen, maar hoe kan dit zomaar na een stroom storing? Of zal het moederbord toch een klap hebben gehad op één of andere manier.

Wat ik als laatste nog wilde proberen is een schone herinstallatie, maar misschien dat jullie nog wat ideeën hebben. :)

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.